Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først vil jeg bare si at jeg overhode ikke er sikker på om det er her denne threaden hører hjemme, men jeg prøver likevel!

 

For omtrent 4 uker siden fikk jeg et nytt og bedre internett hjemme. Alt virket bra, og hastigheten var merkbar. Men så oppdaget jeg at mange sider ikke ble vist på den riktige måten da jeg prøvde å gå inn på dem. Det er ikke sikkert at det engang er det nye internettet som gjorde dette, så hvis noen har forslag om hva det kan være fyr løs! Jeg er ikke veldig god på slike saker, så alle forslag er verdsatt! :)

 

Vet ikke hva mer det er å si om problemet. Jeg bruker google chrome til vanlig, men jeg har prøvd med andre nettlesere og fått opp det samme. Alle sider fungerte før jeg fikk det nye internettet.

 

Takk på forhånd! :)

 

post-205067-0-11121700-1333583978_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere ser på bildet han har postet så lastes ikke CSS filen. Dette har jeg sett før. Enten har du ved et mistak slått av CSS manuelt ved å trykke F12 (Internet Explorer) og slått av CSS under Disable menyen ellers kan det være firewallen som er problemet. Er ihvertfall lasting av CSS (Cascading Style Sheet) som er problemet og ikke linjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det CanalDigital du har? For jeg har akkurat samme problem med 1 type router på modemet som kom med 70mb linja. Jeg har ikke testet så mange sider, men www.speedtest.net, www.break.com www.gravatar.com ser ut som break.com gjør hos deg.

Ja, det er kanaldigital jeg har. Verken speedtest.net eller gravatar.com funker. Skal prøve å finne ut om det er CSS som er problemet, en firewall, eller selve linja.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Det er nok ikke et linjeproblem, ut fra det jeg kan se har du trorlig en feil knyttet til DNS. Feilen kan dog ligge i den DNS-serveren som CD har.

 

Jeg har nemlig CD, og ikke det problemet. Men jeg hadde en tilsvarende feil pga dårlig oppdatert DNS i begynnelsen av uka.

 

Grunnen til at jeg antar at det er DNS-feil er at disse tre nettstedene bruker annet domene på CSS, script etc, f.eks bruker speedtest.net subdomene c.speedtest.net for disse filene.

 

Du kan eventuelt prøve å bruke OpenDNS som DNS server.

 

Jeg regner med at du har tømt cache (mellomlager) i nettleserene samt restartet modem og router. Om ikke, så bør man gjøre dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er ett dns problem heller. For om jeg henger den routern som ikke virker bak en annen via wan porten, så virker den som normalt. Jeg har en mistanke om at det er noe med modemene som kommer med 70mb linja. Jeg har prøvd flere routere fra samme produsent, og det er bare siste revisjon av den ene som ikke virker på CD linja. På ventelo linja virker den også som normalt.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er Thomson-modemet som CD bruker et særdeles rent modem, dvs. det skjer ikke noe særlig i dette som skal påvirke DNS. I ditt tilfelle vi jeg tro at feilen faktisk ligger i routeren som har problemer, i og med at ingen andre av routerene har det. Min anbefaling er at du tester med å sette DNS manuelt i routeren med problemer, og da enten til DNS fra Ventelo eller OpenDNS.

 

Når du henger den bak en annen så lager du egentlig router på router, og da skal det være den første routeren som i realiteten håndterer DNS.

 

TS indikerer ikke et lignende problem av det du har, derfor sier jeg at det ser ut som et mulig DNS problem, og det er det problemet som først bør testes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...