Gå til innhold

Vannkjøling til i7 2600k


Anbefalte innlegg

Hei, mitt navn er Mathias og kjent som Mathebic på forumet, jeg oppgraderte pc'n min i januar tidligere i år til i7 2600k og nye rambrikker og hovedkort, men jeg kjører enda stockkjøler på CPU'en, Jeg har jo også konfirmasjon om en måned og skal oppgradere det siste på pc'n da, men har ikke klart å bestemme meg for hvilken cpu kjøler jeg skal ha, jeg trenger en CPU kjøler som kan takle overklokking lett og holde cpu'en kald, skal jo spille spill som MW3, Bf3 og WoW på full ytelse men også holde cpu'en kald, hvis du kan hjelpe meg å velge en cpu kjøler som kan takle dette og til en pris rundt 1000kr så gjerne post en link til den og egne erfaringer under!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale en god luftkjøler pga støynivå.

 

Phanteks eller Noctua sine luftkjølere er kjempe bra kjølere med lavt støynivå. Dem legger seg over H100 i forhold til ytelse vs pris. Og det er bare snakk om noen grader i forskjell (viss jeg husker rett).

 

Jeg har noctua nh-d14 og H100. Etter mange tester ved å bruke Noctua sine vifter i push-pull på H100 så vinner H100 med ca 10c og støynivået er lavt selv med maks hastighet. Dersom jeg velger en litt lavere hastighet så kan jeg ikke høre dem. Vil du kjøpe den beste kjøleren uten å måtte lage custom vannkjørling så er H100 et godt valg.

Lenke til kommentar

Har lest litt om H80'n og har hørt av mange at den bråker ganske mye så er det noen som har noen andre tips som holder cpu'en nede på en lav temperatur?

 

Dette har kun med hva fart du kjører viftene på og hvilke vifter du bruker. Selv installerte jeg en H100 kjøler nå i helgen for en venn og satte inn noen Noctua vifter med lavt lydnivå. Er kun viften på hovedkortet (R4E) man kan høre nå.

 

Har selv en H80. er veldig lite lyd av den, selv med stock vifter. Og trenger ikke kjøre viftene spesielt hardt, det er kun i prime jeg får temperaturer som er høye. Kan tenkes jeg bytter alle viftene med Noctua eller lignende etterhvert. Men med et klokket GTX 680, er det alltid det jeg hører når jeg spiller.

 

Sier ikke at du ikke skal kjøpe vifte kjøler, funker som fjell det også. Installerte en Noctua NH-D14 her om dagen, og den er veldig bra også :)

 

Det er smak og behag :p

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en god luftkjøler pga støynivå.

 

Phanteks eller Noctua sine luftkjølere er kjempe bra kjølere med lavt støynivå. Dem legger seg over H100 i forhold til ytelse vs pris. Og det er bare snakk om noen grader i forskjell (viss jeg husker rett).

 

Jeg har noctua nh-d14 og H100. Etter mange tester ved å bruke Noctua sine vifter i push-pull på H100 så vinner H100 med ca 10c og støynivået er lavt selv med maks hastighet. Dersom jeg velger en litt lavere hastighet så kan jeg ikke høre dem. Vil du kjøpe den beste kjøleren uten å måtte lage custom vannkjørling så er H100 et godt valg.

 

 

Jeg tenker jo på stock viftene. Såklart går støynivået ned viss du bytter ut stock viftene med noctua vifter.'

Men viss man tenker på støynivå uten å gjøre noe med disse kjølerene så vil nå jeg påstå at Phanteks og Noctua er de beste kjølerene. Unntatt custom vannkjøling.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en god luftkjøler pga støynivå.

 

Phanteks eller Noctua sine luftkjølere er kjempe bra kjølere med lavt støynivå. Dem legger seg over H100 i forhold til ytelse vs pris. Og det er bare snakk om noen grader i forskjell (viss jeg husker rett).

 

Jeg har noctua nh-d14 og H100. Etter mange tester ved å bruke Noctua sine vifter i push-pull på H100 så vinner H100 med ca 10c og støynivået er lavt selv med maks hastighet. Dersom jeg velger en litt lavere hastighet så kan jeg ikke høre dem. Vil du kjøpe den beste kjøleren uten å måtte lage custom vannkjørling så er H100 et godt valg.

 

 

Jeg tenker jo på stock viftene. Såklart går støynivået ned viss du bytter ut stock viftene med noctua vifter.'

Men viss man tenker på støynivå uten å gjøre noe med disse kjølerene så vil nå jeg påstå at Phanteks og Noctua er de beste kjølerene. Unntatt custom vannkjøling.

 

Det er sant. Jeg prøvde ikke stock viftene på H100 før jeg byttet dem ut. Men til tross for dette så vil jeg virkelig anbefale H100 hvorav man bytter ut stock viftene og kjører dem i Push-Pull.

Lenke til kommentar

Viss man bytter ut viftene så kan jeg si meg enig.

 

Men da blir det så mye dyrere igjen at jeg ikke vil anbefale den da.

 

 

@ TS

 

 

Viss du absolutt skal må ha vannkjøling, går du for H100, viss du har plass til den.

 

Viss ikke, går du for Phanteks eller Noctua sine luftkjølere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...