Gå til innhold

Bestiller PC - Pappa er skeptisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler heller å kjøpe dette oppsettet siden du får:

 

Mer kvalitet.

Mer ytelse.

Feks bedre skjerm.

 

2wdt647.png

 

Jeg rekner med du har operativsystem.

Også, du trenger ikke anti-armbånd egentlig.

 

Her er guide til å bygge pcen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls

 

Ekstra:

 

Skjermkortet jeg valgte er litt dyrere, men mye bedre.

Siden du er en "ny bygger" så trenger du egentlig ikke så god CPU cooler siden du heller ikke kommer til å overklokke. Men du klare 4Ghz med den cooleren jeg valgte.

Fractal r3 er ganske tungt, over 15kg når pcen er ferdigbygget.

Skjermen er egentlig den beste du finner til så lav pris. Ekstremt gode farger har jeg hørt.

i5 2500k er mer en nok til gaming.

En god PSU som har masse "modulære" kabler som gjør at du ikke får "kabelrot" når du bygger.

Har du mer penger du kan bruke kan du evt bruke de på evt:

 

En større HDD. (SSD?)

En bedre CPU cooler? (ikke nødvendig viss du ikke har tenkt å overklokke høyt.

Det HK så du tok med i ditt oppsett, det har PCI 3.0, og personlig liker jeg UI'et til Asus.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler heller å kjøpe dette oppsettet siden du får:

 

Mer kvalitet.

Mer ytelse.

Feks bedre skjerm.

 

2wdt647.png

 

Jeg rekner med du har operativsystem.

Også, du trenger ikke anti-armbånd egentlig.

 

Her er guide til å bygge pcen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls

 

Ekstra:

 

Skjermkortet jeg valgte er litt dyrere, men mye bedre.

Siden du er en "ny bygger" så trenger du egentlig ikke så god CPU cooler siden du heller ikke kommer til å overklokke. Men du klare 4Ghz med den cooleren jeg valgte.

Fractal r3 er ganske tungt, over 15kg når pcen er ferdigbygget.

Skjermen er egentlig den beste du finner til så lav pris. Ekstremt gode farger har jeg hørt.

i5 2500k er mer en nok til gaming.

En god PSU som har masse "modulære" kabler som gjør at du ikke får "kabelrot" når du bygger.

Har du mer penger du kan bruke kan du evt bruke de på evt:

 

En større HDD. (SSD?)

En bedre CPU cooler? (ikke nødvendig viss du ikke har tenkt å overklokke høyt.

Det HK så du tok med i ditt oppsett, det har PCI 3.0, og personlig liker jeg UI'et til Asus.

 

Dette er et godt oppsett med unntak av gpu. Velg

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=654278 isteden.

 

Yter bedre enn hd 6950 og er billigere. Har også bedre Kjøling

 

Lenke til kommentar

Koble antistatisk armbånd til kabinettet???? og hvor er kabinettet jordet da???? å ha armbåndet festet i kabinettet utligner bare spenningsforskjellen mellom deg og kabinettet...men du fjerner ikke all statisk elektrisitetd. Du må koblet det til noe som er JORDET for å være helt sikker..

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Joda, antistatisk funker tilfredsstillende det. Det er også mulig å ta på et jordet apparat av metall, f.eks. en panelovn. Også må man huske på å ikke montere på gulvteppe mens man bygger og har på ullsokker

Å ta i jordet aparat av metall eller lignende utligner bare spenningene mellom deg og det apparatet/jord, mens du fremdeles kan a stort nok statisk spenningsforhold i kroppen til å skade komponenter du skal montere.

Jording gjøres best mot det du skal jobbe med; antistatisk matte til å jobbe på og lenke mellom kropp(håndledd/arm) og matte, eller kropp(håndledd/arm) og kabinett hvis enn ikke har matte.

Komponenter kommer somregel i antistatisk pose som kan jordes/utlignes mot kabinett eller matte ved å legge det borti/på.

Alltid ha komponentene i posene/eskene sine til de skal monteres så slipper unødvendig skade på de både statisk og fysisk. :)

Lenke til kommentar

Koble antistatisk armbånd til kabinettet???? og hvor er kabinettet jordet da???? å ha armbåndet festet i kabinettet blir det samme som å jobbe uten antistatisk armbånd. Du må koblet det til noe som er JORDET.

Ved å koble armbåndet til kabinettet blir spenningen mellom kropp og kabinett utlignet og blir null/jordplan for arbeidet som utføres (kan selvfølgelig jorde kabinettet mot jord i veggen - i tilleg - , men har lite for seg og som haffa14 sier så kan du da få opp til 115Volt(vi har 230Volt nett i norge mener jeg da) i deg ved jord feil.)

Og ved å jorde deg men ikke det du jobber med kan du og gjøre øke (eller minske) den statiske spenningsforskjellen mellom deg og det du jobber med som igjen øker faren for ESD skade.

 

 

[edit] Tyrkleifer.... (sikkert fler og...)

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...