Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Av hensyn til et prosjekt på skolen har jeg og en klassekamerat tatt på oss ideen om å lage en app som kan lese strekkoder og kjenne igjen varer via dem. Jeg har lastet ned et par slike før og jeg får et nummer som appen sier jeg kan søke opp, men det er svært sjeldent jeg finner fram til noen som helst vare i det hele tatt.

 

Poenget er at man skal kunne lese av en strekkode på et produkt og kunne finne fram til det produktet på nettet eller ved hjelp av en database via appen, samt enkelt kunne finne fram til priser på f. eks nettbutikker.

 

Selve appen i seg selv skal det nok gå greit å få lagd, men det vi lurer på er om det er mulig å få gjort slik at man finner frem til en vare ved hjelp av en strekkode? Må man evt ha tilgang til et visst register myndighetene eller gud vet hvem har kontroll over? Poenget er ikke å bruke et google-søk men et søk blandt varer som har registrerte strekkoder på en database. Og da er det med andre ord denne databasen vi trenger tilgang til. Hvordan kan man få til det?

 

Håper dere forstod problemstillingen vår og takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...