Gå til innhold

Katt på 6 måneder tørr ikke og gå ut


Anbefalte innlegg

Hokatten min tør ikke og gå ut uten att eg er ute med den, den springer rett inn igjen om eg ikke går ut med den, går eg ut med den og springer vekk/gjømmer meg så kommer den påengang, Når vi er ute så mjauer den og følger etter meg. finnes det noe måte og få den til og tørre og gå ut uten att eg følger med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet for mange år siden.

 

Pus blir snart vant til det, gå litt tur med den.

Sitt på en benk og følg med, etter hvert klarer den seg selv.

 

Den går og legger seg i fanget mitt om eg setter meg ned på en benk, eg må gå foran katten og så følger den etter meg som en hund. Kaster eg en Pinne eller en lekemus så springer den og henter den og legger det i hånden min så att eg må kaste den på nytt om og om igjen. Men synnes det bare er merkelig att eg må gå foran katten for att den skal tørre og vera ute.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville tatt råd fra en som kaller den "kattefaen".

 

Dersom pus gjør no galt trenger den kjeft den også, ellers vet den ikke at den gjør noe galt.

Jeg tror dog ikke det er noe av problemet her.

 

Fortsett å vær ute med den , prøv å tøye grensene litt om litt så tror jeg det går seg til.

 

Kilde: Klengete katt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Katter utvikler ikke stedsans før de er 8 måneder, og bør få lov til å være inne før det. Tidligere er de ikke mentalt modne til å takle utelivets farer og gleder, og vil derfor være ganske tilbaketrukken når den er alene. Det blir som å forlate en femåring på kjøpesenteret, den vil stå stille og være redd i steden for å løpe til alle butikkene å shoppe og kikke som de voksne ville gjort. Gi den tid, du :)

 

Og du over; med mindre du snakker kattespråk er det meningsløst å kjefte på katten med menneskespråk...

Lenke til kommentar

Og du over; med mindre du snakker kattespråk er det meningsløst å kjefte på katten med menneskespråk...

 

Nei. Selvsagt hjelper det ikke å kjefte på katten med menneskespråk dersom du sier det i en sukkersøt tone.

Katten forstår godt hva du vil utifra tonefallet ditt.

Lenke til kommentar

Katten forstår godt hva du vil utifra tonefallet ditt.

Etter at den gjennom erfaring har lært at den bør unngå deg når du har det sinte tonefallet - sånn helt banalt.

 

Katten hverken snakker eller forstår instinktivt "menneskespråk", men den kan til en viss grad lære seg enkelte ting, som feks å tolke tonefall. Men det er altså ikke noe som kommer av seg selv, den lærer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...