Gå til innhold

Var med i en kollisjon.


Lovegame

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Var med i en kollisjon for et par uker siden, skal prøve å forklare det som skjedde på best mulig måte:

 

Jeg er A, andre bil er B, tredje bil C, fjerde bil D.

 

Dette skjedde en mørk mandagskveld, da det var svinglatt og minusgrader.

Jeg skulle opp en bakke til leiligheta mi, kom meg ikke opp, skled bakover, og ble stående i snøskavveln på høyre side, helt i ro. Jeg hev på nødblinken, og var på tur ut av bilen (A) da en annen bil (B) kom ned samme bakke som jeg skulle opp. Denne bilen (B) skled i fronten på min (A), og fortsatte ned bakken, der han stoppet, og hev på nødblinken. Han ble stående i ro på sin side av veien. Da kom bil nummer tre © og traff bil nummer to (B). Så kom bil nummer fire (D) og traff bil nummer tre, ©.

 

 

Eneste bilen som traff meg var bil B. Jeg kjører en gammel Chrysler stratus, han kjørte en liten Polo tror jeg, husker ikke nå. Han skled ganske fort inn i bilen min, dog fikk ingen av oss noen synlige ytre skader.

 

Vi fikk bilene bort derifra, og skrev skademelding.

Det jeg merket på bilen min, var at den bråker noe inni helve""". Tror det er servoen som hyler, pluss at det er en rar motorlyd som jeg aldri har hørt før.

 

Jeg har ikke kasko på bilen, kun ansvar. Forsikringsselskapet mitt sier at de har fått svar fra bil B sitt forsikringsselskap, og de sier at det ikke er skader på min bil. Jeg har tydelig sagt ifra til mitt forsikringsselskap at det ikke var noen feil med bilen min før dette skjedde. Bilen min har ikke vært brukt etter den kvelden, den er ukjørbar. Blir mest sannsynlig skrotet om dette ikke ordner seg, da jeg ikke har råd til store reparasjoner og verksted.

 

Hva skjer nå?

Hvor store sjangser har jeg for at jeg skal slippe å måtte betale reparasjoner på min bil/skrote bilen som ikke er min feil? Er som sagt ingen synlige skader (som jeg kan se, dog er jeg ingen mekaniker), den bare lager noen helsikes ulyder.

 

Er avhengig av bil på jobb, så skjer den jævla dritten her.

Var foresten en fra polen som kjørte på meg, polskregistrert bil, om det har noe å si.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva det koster å få bilen taksert?

 

Edit: Og kan dette gjøres på hvilket som helst verksted?

 

Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt, si at det er skader på bilen og at du vil ha det taksert, så ordner de det.

 

Jeg har sagt ifra flere ganger om at det er skader på bilen, dog ikke synlige. De ser bare ut til å ikke gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva det koster å få bilen taksert?

 

Edit: Og kan dette gjøres på hvilket som helst verksted?

 

Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt, si at det er skader på bilen og at du vil ha det taksert, så ordner de det.

 

Jeg har sagt ifra flere ganger om at det er skader på bilen, dog ikke synlige. De ser bare ut til å ikke gjøre noe med det.

 

Har du sagt at du vil ha det taksert? - Det høres merkelig ut at de ikke vil gjøre noe med det. - Du må kommunisere tydelig at du vil at en takstmann skal se på bilen - enten så sender de en til deg, eller så får du oppgitt et verksted du skal gå til.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt tydelig flere ganger at jeg har fått en skade på bilen etter dette, men til nå har de ikke sagt noe bortsett fra en e-post der de sier at det andre forsikringsselskapet sier at jeg ikke har fått noen skade. Har sendt en e-post til dem i dag der det står at jeg vil ha bilen takstet.

 

Jeg traff snyskavlen i svak fart ja, skled bakover 2-3 meter og inn til siden (manøvrerte som en hest på speed).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...