Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Koblet feil?


Anbefalte innlegg

En kompis av meg har bygd pc, men får ikke start på den. Har ikke mulighet til å dra å se på den, så han sendte et par bilder. Han sier viftene går, men at han ikke får skjermbilde eller hører noen pipelyd, som han påstår hovedkortet skal lage for å fortelle at alt funker ved oppstart. Førsteinntrykket mitt når han sendte bildene, var at han har glemt den andre strømkabel til skjermkortet. Bare det som kan være feilen?

 

Bilder:

1

2

3

4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskina starter, men får ikke bilde?

 

Kan være feil i PCIe Spor, manglenden strømkontakt (da vil som regel kortet pipe), at kortet er satt i feil, kabel ikke satt i, feil på evt. adapter til kabelen, skjerm er på feil AV-kanal etc.

 

Det er det jeg har å komme med.

Lenke til kommentar

Maskina starter, men får ikke bilde?

 

Kan være feil i PCIe Spor, manglenden strømkontakt (da vil som regel kortet pipe), at kortet er satt i feil, kabel ikke satt i, feil på evt. adapter til kabelen, skjerm er på feil AV-kanal etc.

 

Det er det jeg har å komme med.

 

Takker:) Skal få han til å sjekke ut dette når han står opp imra

Lenke til kommentar

dram led mem ok lyser rødt, sier han. Han har koblet den andre strømledninga til skjermkortet nå, men ble ikke noe forskjell. Hvis dere ser på bilde 1, står skjermkortet i rett slott? Den slotten over er vel bare til lydkort ol? Det er et 7970 btw

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

okei han fikk skjermbilde ved å koble skjermen på dvi inngangen til hovedkortet som er z68, ikke 7970 skjermkortet. Han er i bios. Hva nå?

Han mangler en strømkabel i skjermkortet! :wallbash:

Lenke til kommentar

hmm, hvis det er innebygget skjermkort, så burde det være ennten en bryter for å slå av det innebygde og skifte til 7970'en eller et switchcard som ikke skal stå i.

 

Det jeg også tenkte. Har sagt han skal leke litt rundt i bios og sjekke om han kan slå av integrert grafikk eller noe lignende. Hva mener du med et switchcard?

Lenke til kommentar

Herregud, mye bra forslag her. Enkelt og greit så er det sånn at maskin ikke klarer å aktivere skjermkortet i oppstart pga at det innebygde i hovedkortet er aktivert som første skjermkort under oppstart. Hvis han gidder å lese MANUALEN og se hvordan han kan bytte om på dette, vil problemene hans være løst.

 

http://hardforum.com/showthread.php?t=1676441

 

dette har han prøvd. Noe annet som har med integrert gpu i bios?

Lenke til kommentar

hmm, hvis det er innebygget skjermkort, så burde det være ennten en bryter for å slå av det innebygde og skifte til 7970'en eller et switchcard som ikke skal stå i.

 

Det jeg også tenkte. Har sagt han skal leke litt rundt i bios og sjekke om han kan slå av integrert grafikk eller noe lignende. Hva mener du med et switchcard?

f.eks på hovedkortet mitt har jeg et kort jeg setter i PCI-E slotten når jeg bruker det integrerte kortet og tar det ut når jeg installerer noe nytt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...