Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Yamaha Aerox trekker dårlig etter trim...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte jeg skulle få litt fres i Aeroxen min. Har ikke under noen omstendighet peil på scootere, men jeg har nå prøvd å trimme allikevel. Dette er en 2011 modell... Kjørt 200 km foreløpig, så den er helt ny.

 

Det jeg har gjort enkelt og greit, er å ta vekk variatorring, dyset den opp og satt på LeoVinci Touring effektpotte. Startet den og prøvde den for 10 min siden nå, men den trakk veldig dårlig... Hørtes ut som om den skulle kveles ved gasspådrag. I tillegg luktet det VELDIG brent... Er det noen som har forslag til hva jeg har gjort feil? Og igjen, dette er første gang jeg har skrudd på noe som helst, så det nytter ikke med avanserte forslag! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var hos forhandleren som leverte scooteren og det var de som fortalte meg hva jeg skulle gjøre/bestille + borret ut dysa for meg, så jeg regner med at den skal stemme. Men jeg fikk beskjed om å komme tilbake hvis det ikke fungerte... Får ta å ringe og høre med dem! Litt kjipt da jeg måtte demontere halve sykkelen for å komme inn til dysa... :p

Lenke til kommentar

Den drar lett opp i 80... Går nok fortere når den blir kjørt inn litt. Den er ihvertfall sprekere enn bilen min på akselerasjon, så det er jo helt sykt! :p

 

EDIT: Nå har jeg ikke trimmet den med hensikt å råkjøre, men for å holde flyten i trafikken. Er utrolig deilig å slippe farlige forbikjøringer, og jeg føler meg MYE tryggere å kunne ligge i 60 istedenfor 45... Så dette synes jeg er en god investering, til tross for at onkel blå gjerne ikke synes det samme... ;)

Endret av Olimaen
Lenke til kommentar

Den drar lett opp i 80... Går nok fortere når den blir kjørt inn litt. Den er ihvertfall sprekere enn bilen min på akselerasjon, så det er jo helt sykt! :p

 

EDIT: Nå har jeg ikke trimmet den med hensikt å råkjøre, men for å holde flyten i trafikken. Er utrolig deilig å slippe farlige forbikjøringer, og jeg føler meg MYE tryggere å kunne ligge i 60 istedenfor 45... Så dette synes jeg er en god investering, til tross for at onkel blå gjerne ikke synes det samme... ;)

 

Skjønner ;) Godt å kunne holde flyten i trafikken, istedenfor sinte billister som skal enten presse deg utfor, eller ta dumme forbikjøringer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...