Gå til innhold

Slår til med mekanisk tastatur


Anbefalte innlegg

Det gjør det ja. Men gud så mye bedre å skrive på enn membranene som brukes i dag.

 

Absolutt. I et tilfelle av voldsomt avkappede sosiale antenner drog jeg med meg spacesaveren i en datatime på høgskolen. Enda jeg var så stille som mulig så ble det til at jeg fikk beskjed om å bruke de vanlige tastaturene slik som alle andre. Fullt forståelig.

 

For det er jo slik at selve buckling spring-konstruksjonen lager mye bråk. Så spacesaveren min ble pensjonert. Jeg har også et annet Unicomp-brett liggende, men siden det er ps/2 får jeg ikke helt brukt det som jeg vil. Dermed har jeg gått over til Filco skrivebrett med mekaniske knapper. Den mer knatrete varianten holder jeg hjemme siden jeg fint klarer å høre på den når jeg skriver. På arbeid har jeg med meg en spacesaver versjon av den "stille" versjonen av Filco-brettet. Den er på ingen måte stille, men det er ikke så farlig ettersom jeg deler kontor med mennesker som skriver så hardt at de bråker uansett hvilket tastatur de har.

 

Fun fact: Jeg ser at Unicomp nå har begynt med muligheten til å customize alle brettene deres, så jeg vurderer et 122-tasters kabinett med norsk layout og buckling springs...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette så veldig plastikk ut, hadde nok heller valgt k90 enn dette. Denne har ingen av de ekstra knappene som jeg elsker! (disable windows knappen, lyd hjul(!), mute knapp(!) og sist men ikke minst en macro ta opp knapp (kan ikke se en ihvertfall)). De MX Black knappene er horible til vanlig chatte/skrive bruk, får jo kramper i alle fingrene etter ~200 ord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...