Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hormonbehandling?


Psytex

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge tengt på tanken av å bytte kjønn til jente, men jeg er redd for at jeg kan angre, er det mulig å kunne ta hormonbehandling og kunne reversere effekten av hormonbehandlingen hvis jeg skulle angre, eller vil hormonbehandlingen gi permanente kropsendringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er usikker så bør du rett og slett ikke gjøre det.

 

Hvis man vil være jente så er det rett og slett fordi man føler at man er jente i en guttekropp. Er du usikker på om du kommer til å angre eller ikke så ville ihvertfall ikke jeg gjort det.

Lenke til kommentar

det var ikke det jeg spurte om, jeg spurte om det går ann å reverse effekten av hormonbehandling.

 

Nixie: ja jeg føler meg på en måte som en kvinne i manns kropp, jeg har hele livet ønsket å være jente, jeg har altid følt at jeg tilhører en kvinnes kropp, men jeg har nylig tengt tanken på kjønnsbytte, problemet er at jeg har gått igjennom puberteten som gutt og det vil derfor være mye vanskeligere å få meg til å se 100% ut som en jente, desto eldre man er, jo vanskeligere vil det være å se ut som en kvinne via hormonbehandling.

Lenke til kommentar

Du må til legen hvis du vil ta hormonbehandling. Fordi det handler om en seriøs sak - å bytte kjønn, må man også ofte til psykolog/psykiater. Du får nok ikke lov til å bytte kjønn med mindre du er veldig sikker på at du ikke kommer til å angre. D kommer altså ikke så langt i en kjønnsbytteprosess om du ikke er sikker på at du faktisk vil skifte kjønn.

Lenke til kommentar

Vel, har tengt litt mere på det og har funnet ut at jeg skal tenke en del mere på dette for meg selv, jeg vil fortsatt veldig gjærne bli kvinne, men jeg er litt usikker på om jeg er fornøyd nok med den jeg er, eller om jeg trenger hormonbehandling og kjønnsbytte for å føle meg helt som den jeg er.

hver gang jeg ser en vakker jente eller pene jenter i undertøy føler jeg at jeg også skulle sett sånn ut, men så sener så kommer altid den følelsen av at jeg kansje ikke kan bli så kvinne som de andre MTF kvinnene jeg har sett på youtube, som har fått et utrolig bra resultat, jeg har en frykt for at hvis jeg skulle gått igjennom hormonbehandling ville jeg ikke fått stor nok endring, men jeg så nylig en 18 gammel norsk eller svensk jente/gutt som gikk igjennom hormonbehandling her i norge, og resultatene var utrolige, og det er det som motiverer meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...