Gå til innhold

OBOS-medlemsskap


Maria1990

Anbefalte innlegg

 

Hvis jeg husker riktig, så kunne du ha overført ansiennitet til henne, men det er for sent nå. Og dersom hun bruker ansienniteten, kan hun ikke overføre den tilbake så lenge hun bor der.

 

Med forbehold om at det er fem år siden jeg satte meg inn i dette og kan huske feil.

.. ansinniteten forsvinner vel dersom man benytter forkjøpsrett, altså den begynner på 0 igjen.
Hvor har du lest dette?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis jeg husker riktig, så kunne du ha overført ansiennitet til henne, men det er for sent nå. Og dersom hun bruker ansienniteten, kan hun ikke overføre den tilbake så lenge hun bor der.

 

Med forbehold om at det er fem år siden jeg satte meg inn i dette og kan huske feil.

.. ansinniteten forsvinner vel dersom man benytter forkjøpsrett, altså den begynner på 0 igjen.
Hvor har du lest dette?

 

Beklager, jeg tok feil. I OBOS er det en midlertidig nullstilling i 1 år. I BOB mener jeg det er slik jeg skrev over.

https://www.obos.no/privat/medlemsfordeler/alle-medlemsfordeler/forkjopsrett/slik-fungerer-forkjopsretten-pa-bruktboliger

 

  • Medlemsansienniteten din nullstilles i ett år når du bruker forkjøpsretten. Det neste året kan du altså ikke bruke OBOS-medlemskapet ditt til å kjøpe bolig. Når året har gått, får du din gamle ansiennitet tilbake. Midlertidig nullstilling gjelder ikke ved bruk av intern forkjøpsrett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...