Gå til innhold

Mistet opptak Altibox PVR


Anbefalte innlegg

Her om dagen gikk Altibox PVRen i frø og måtte startes på nytt. Da den kom opp igjen hadde plutselig en hel del med opptak blitt slettet fra harddisken. Jeg ringte til Altibox i dag og fikk som svar at dette var en kjent feil med Motorola PVRen... - Ehh, javel, jeg har aldri hørt om denne feilen før?

 

Er det noen andre som har lidd samme "skjebne"? Ikke at det gjør så veldig mye ettersom de fleste opptakene kan lastes ned fra nettet, men det er jo litt kjipt å ikke kunne stole på denne boksen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Det samme har skjedd her. Etter et strømbrudd var alle opptakene borte da boksen startet opp igjen. ALLE! Og det er som de sier selv en kjent feil, men det har det vært i mange måneder og de har sagt i like mange måneder at de jobber med å løse feilen. Men intet har skjedd. Det virker som de har gitt opp, tviler på at det skjer noe med dette så du må nok bytte boksen i en annen modell skal du være sikker.

 

Du kan altså ikke stole på boksen, men jeg har et par tips for å redusere faren for å miste opptak:

 

1. Aldri boot boksen ved å ta strømmen. Gå via menyen - innstillinger - system.

2. Hvis du har behov for å slå av boksen helt, gå inn på innstillinger i menyen eller trykk på DVR-knappen for å få opp listen over programmer. Bare sånn at det ikke er noe tv-program som går. Trykk på dvale/standby-knappen. Lytt til boksen og hør etter at disken ikke jobber. Deretter ta strømmen.

3. Som med pc'er flest må denne rebootes fra tid til annen, hvis ikke vil den før eller senere gå i frø og fryse eller reboote på egenhånd. Det siste kan føre til at opptak blir borte. Reboot derfor boksen jevnlig (en gang hver 3. uke) og kontrollert som beskrevet i punkt 1.

 

Min personlige teori er at dette har vært et problem siden de innførte timeshift i juni 2011. Da skrives det til disken hele tiden. Og som vi vet fra dataverdenen er det ikke lurt å ta strømmen til en disk det skrives til, da kan det bli krøll med litt av hvert.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...