Gå til innhold

Coffeescript - noen synspunkter


Anbefalte innlegg

Jeg har en oppgave på studiet, der noen på gruppen har bestemt seg for å bruke coffeescript. Jeg kan en del javascript etter hvert, og er skeptisk til om jeg trenger dette? Det er jo mye greit, men jeg må liksom tenke på en helt annen måte. Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CoffeeScript vs. JavaScript er i bunn og grunn bare et spørsmål om hvilke preferanser man har i forhold til syntaks. Ettersom CoffeeScript-koden vil omskrives til JavaScript er det som sagt ikke noe i veien for at dere jobber i hvert deres språk. I hvertfall hvis dere går for en objektorientert løsning, da bør det absolutt være mulig å gjøre en inndeling i arbeidspakker. La de som vil skrive CoffeeScript og bare forhold deg til den transkompilerte koden.

Lenke til kommentar

Har aldri brukt coffeescript. Leste litt på nettsiden. For så vidt godt insj, alltid kult at noen vil eksperimentere litt og mekke et "lettere" språk. Samtidig ser det ut som Coffeescript bare utnytter en liten del av JavaScript, det hadde vært mye mer spennende hvis de kunne feks implementere klasser med arv og (operator)overloading på en god måte. Synes også syntaksen er i overkant løs, tror det kan føre til problemer i store prosjekter. Kult, bra insj, men ser ikke helt poenget med å bruke coffeescript over javascript i praksis, er min foreløpige konklusjon.

 

Har mye mer tro på Dart, men det blir noe ganske annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...