Gå til innhold

Samleside med IT nyheter... (MerITNytt.com)


Anbefalte innlegg

Takk for utrolig flotte svar..

 

Anngående den nyheten :p Beklager, får ikke gått gjennom og fjernet sånt.. (skal gå igjennom TheVerge og se om jeg får fikset en annen feed eller lignende ;) )

 

At bildet er for nærme teksten er jeg helt enig i !

Prøvde å fikse litt på det (resultatet ble 2 nyheter i bredden :p, hvordan liker dere det forresten?)

Skal gå litt dypere inn på det og se hva jeg får gjort (når jeg har tid :s, Har jobb, datter, ett lite liv, og sammboer :p ).

 

At tekstene på toppen er litt nærme..

Enig, prøvde (ett forsøk)... Tenkte at det skal fikses når/om ITavisen fjernes ;)

 

Igjen.... Tusen Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er planen for i kveld klar....

2 i bredden på "MobilNytt" også.

Fjerne ITavisen.

Se om jeg finner noen andre spennende feeds.

Se om jeg får justert "TheVerge"

Titte litt nærmere på mellomrommet mellom bilde og tekst.

Undersøke noen problemer jeg har fått med "favicon" (byttet og justert det meste som er, men får ikke tilbake den andre logoen jeg hadde før jeg byttet utseende)

Har jeg litt ekstra tid kan jeg titte litt på og få laget en Logo til siden også (bedre enn den teksten som står der nå)

Endret av Titanium87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisan,

 

Flotte greier, trur dette har potensiale til å bli en flott side. men som den design nærden jeg er, så må jeg peke på enkelt ting.

 

Først og fremst MÅ tittel og bilde ligge på lik linje og du MÅ ha mer margin mellom bilde og tekst. logon blir litt for skinnende.

 

Den hvite/grå border'n som går rinde bilde vises ikke på høyre siden dette må du gjøre noe med, hvis ikke bare dropper du border.

 

den slipptette streker under alle sakene overlappe med sakene på den andre siden, lag streken mindre, er mitt forslag!

Skjermbilde%202012-11-07%20kl.%2017.56.56.png

 

Av en eller annen grunn har du lagt til webkit-trasitions så være gang du skalerer siden blir det animert. hvis dette ikke er meningen bør dette fjernes.

 

 

Dette kommer på toppen av mobil siden!

Skjermbilde%202012-11-07%20kl.%2018.03.13.png

 

 

Skjermbilde%202012-11-07%20kl.%2018.05.20.png

Neste "baren" er alt for nære stipla linja, den er flott på mobil siden men ikke for forsiden.

 

 

 

"Nyheter hentet fra…" kunne ha ligget nederst.

 

Skjermbilde%202012-11-07%20kl.%2018.07.22.png

 

Her burde teksten ligge rett, altså i en rett strek nedover og ikke gå under bildet. Hvis teksten skal gå under bilde må den ligge på linje med venstre siden av bildet.

 

 

 

 

 

Dette er noen forslag du bør se litt på. så må du ha lykke til videre med siden!

lagret siden til favoritter for så lenge så håper jeg alt blir flott!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisan,

 

Flotte greier, trur dette har potensiale til å bli en flott side. men som den design nærden jeg er, så må jeg peke på enkelt ting.

 

Først og fremst MÅ tittel og bilde ligge på lik linje og du MÅ ha mer margin mellom bilde og tekst. logon blir litt for skinnende.

 

Den hvite/grå border'n som går rinde bilde vises ikke på høyre siden dette må du gjøre noe med, hvis ikke bare dropper du border.

 

den slipptette streker under alle sakene overlappe med sakene på den andre siden, lag streken mindre, er mitt forslag!

a>

 

Av en eller annen grunn har du lagt til webkit-trasitions så være gang du skalerer siden blir det animert. hvis dette ikke er meningen bør dette fjernes.

 

 

Dette kommer på toppen av mobil siden!

a>

 

 

a>

Neste "baren" er alt for nære stipla linja, den er flott på mobil siden men ikke for forsiden.

 

 

 

"Nyheter hentet fra…" kunne ha ligget nederst.

 

a>

 

Her burde teksten ligge rett, altså i en rett strek nedover og ikke gå under bildet. Hvis teksten skal gå under bilde må den ligge på linje med venstre siden av bildet.

 

 

 

 

 

Dette er noen forslag du bør se litt på. så må du ha lykke til videre med siden!

lagret siden til favoritter for så lenge så håper jeg alt blir flott!

 

Oi oi oi..

Utrolig bra ! Dette er info jeg er ute etter ! :)

 

Ett par raske kommentarer bare (skal virkelig gå nøye gjennom alt du sier her).

 

Bilde på linje med tittel..

Dette er sånn det egentlig er, men driver og prøver meg litt frem når det kommer til avstand mellom bilde og tekst. Mellomrom OPP får jeg til (derfor det ser rart ut nå) Men ikke til sidene (driver fortsatt og forsker litt på dette)

 

Den hvit/grå borderen som vises til venstre men ikke høyre...

Tror dette også kommer av at jeg prøver meg på det mellomrommet til teksten.

Mener det ikke var border rundt noen før jeg la til denne marginen.

 

Streken mellom sakene..

Helt enig med deg her.. Skal se om det er mulig å få delt den ;)

 

Webkit-tansitions...

Litt usikker på hva du mener her. Men tror du mener at siden skalerer automatisk etter størrelse på skjermen/vinduet.

Om det er det du mener, er det ikke noe problem og få satt størrelsen her fast ;)

 

Denne teksten på toppen av Mobilsiden...

Har sett denne selv, men har ikke hatt tid til og undersøke hva dette kommer av (kan heller ikke huske helt når den kom)

Dette skal selvfølgelig også bort så fort jeg har tid til og finne ut hva og hvordan :)

 

Linja kommer for nær "Next"..

Skal se hva jeg får gjort ;)

 

Nyheter hentet fra nederst i steden..

Høres ikke dumt ut ;)

 

Dette med at teksten noen ganger ikke ligger rett, og legger seg under bildet på en rar måte...

Tror og håper at dette løser seg litt av seg selv, så fort jeg får til dette med mellomrom mellom bilde og tekst ;)

 

 

Tusen takk igjen !

Dette er virkelig akkurat sånne meldinger jeg ønsker meg :D

Lenke til kommentar

Hmm kjekk nettside, skal følge med på denne. Du kunne kanskje lagt til slashdot.org rockpapershotgun.com og pressfire.no?

 

Skal titte på dem ;)

Fant ett par andre i dag jeg tenkte kanskje kunne bli med også ;)

 

 

 

Tester ut et litt annet layout på MobilNytt siden...

Bilde over og tekst under.

Syntes selv det ser rart ut, Blir så mye mer "leting" for og finne neste nyhet.

Men det er kanskje bare "litt nytt enda"..

Hva syntes dere.. Kan jo også fikse større eller mindre bilder osv..

 

Tester ut litt i alle fall..

 

Tror jeg endelig fikk til Favicon'et.

Fikk bort den tekstlinja øverst på MobilNytt..

Fikset autoscale greiene.

 

Prøver meg fortsatt frem med linjene mellom nyhetene... (skal nok få det til ;) )

 

Mellomrommet mellom den nederste linja og "Next" på MobilNytt er egentlig en "feil".

Siden finner en del feeds uten bilde, så da viser den ingenting.. (ser ut til at dette er grunnen i alle fall)

Leter litt mer, men om alt annet feiler, skal jeg legge til noe av det samme på første siden.

 

Prøver også ett par nyheter til på den første siden ;)

Lenke til kommentar

Fin side, kjekk å ha på jobben for å få med seg det meste uten å være innom alle sidene.

 

En plan for framtiden kunne vært å tilby bruker registrering for så å gi folk muligheten til å velge feeds de vil ha på forsiden.

 

Høres lurt ut..

Men tror det blir litt mer avansert enn jeg hadde tenkt meg ;)

 

Brukere kan derimot muligens skje en dag.. (men er ikke planlagt enda)

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort ett par små justeringer til..

Redigerte Logoen litt (NULL fantasi og null peiling :p )

 

La teksten "Nyheter hentet...." nederst. (Prøvde 2 forskjellige layouts her også .. en på "ItNytt" og en annen på "MobilNytt")

 

Tenker at jeg kanskje burde laget en "Kontakt oss" side også.. Lenket til denne Topicen ol. )

Lenke til kommentar

Ser i en del nyheter at det står 'Les hele saken' på slutten. Dette kan du jo filtrere bort eller gjøre om til en link :)

 

Eller filtrere heilt vekk, tittelen i nyhetssaken er klikkbar link.

 

 

Layouten på mobil nytt, med sentrert bilete over teksten, det vart rotete... iverstefall etter mi meining...

Lenke til kommentar

Blir litt hipp som happ for min del egentlig. Det står jo også for hver nyhet hvor den er hentet i fra.

Hvis jeg skulle valgt så ville jeg kanskje hatt den over reklamen.

 

Når det kommer til plass mellom bildet og tekst har du prøvd med en liten padding?

 

img { padding-right: 5px; }

Endret av Zt
Lenke til kommentar

Driver og leker meg litt her igjen...

Koden du la inn virket ikke Zt, men jeg fant ett annet sted jeg kunne legge inn en margin !! :)

 

Så nå skal det være 10px mellom tekst og bilde ;).

Lurer litt på om jeg skal prøve og få samme mellomrom til høyre som det er under bildet..

 

Har ikke funnet noe sted denne marginen er satt, så tviler på at jeg klarer og gjøre den mindre (under bildet). Så løsningen må være å sette marginen til høyre opp i mot marginen under.

Noen innspill?

 

Lurer også på om jeg skal ta bort teksten som sier hvor nyheten er hentet fra.

(teksten som ligger mellom overskrift og innhold)

Bare ha tid igjen der.

Man vet jo hvor man er kommet om man trykker på linken, og man ser en oversikt over hvor div nyheter er hentet fra nederst på siden.

Noen tanker rundt dette?

 

Tusen takk igjen til alle som hjelper til !! :)

 

 

edit:

Fikk også lagt til en liten margin over "Next" ;)

Endret av Titanium87
Lenke til kommentar

Bra du fikk litt rom mellom bildet og teksten.

Når det gjelder teksten som sier hvor nyheten kommer fra så burde du fortsatt ha den der. Jeg personlig syntes det er greit å ha den og den tar ikke mye plass heller. En liten ting du kunne lagt inn er 'Kl' forran selve klokkeslettet. Jeg skjønner hva det er for noe, men den blir litt malplassert uten, syntes nå jeg.

 

Ellers ser forsiden fin ut nå. Eneste jeg kan pirke på er 'Les hele saken' som står på noen av nyhetene. Denne kan du egentlig bare filtere bort.

Lenke til kommentar

Bra du fikk litt rom mellom bildet og teksten.

Når det gjelder teksten som sier hvor nyheten kommer fra så burde du fortsatt ha den der. Jeg personlig syntes det er greit å ha den og den tar ikke mye plass heller. En liten ting du kunne lagt inn er 'Kl' forran selve klokkeslettet. Jeg skjønner hva det er for noe, men den blir litt malplassert uten, syntes nå jeg.

 

Ellers ser forsiden fin ut nå. Eneste jeg kan pirke på er 'Les hele saken' som står på noen av nyhetene. Denne kan du egentlig bare filtere bort.

 

Skal prøve på dette ;)

Leter etter hvor koden til "Border" er plassert.

Som du sikkert ser har jeg lagt til en annen border (svart)

 

Men det er fortsatt en "padding" over, under og til venstre, med en inprinted border der.

Vil enten ha denne bort eller gjøre at den også er på høyre siden...

 

Leter og leter, men finner det ikke noe sted... Enda :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...