Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil gjerne lære litt om bil og biler


Anbefalte innlegg

God kveld, kjære autofile medlemmer!

 

Det har seg slik at jeg i det siste har fundert på hvilke egenskaper jeg burde ha tilegnet meg ut ifra hvor langt jeg er kommet i livet, og midt mellom å knyte knuter og å stå på hendene har jeg plassert å skru på bil.

 

Jeg jobber enda med samtlige punkter, men føler jeg sliter mest med sistenevnte. Sko kan jeg knyte, samt åttetallsknuten, på hender står jeg i 2-3 sekunder, men mine bilkunnskaper er mildt sagt begrensede.

 

Skifting av hjul kan jeg, men derfra begynner det å bli ganske håpløst. Kjører rundt i en gammel japaner som misliker lave turtall og fikk høre at tennpluggene kanskje burde skiftes. Hjelper fint lite at jeg ikke vet hva tennplugger er. Ja, det er bare å le, jeg legger meg i støvet og hører gjerne på deres råd.

 

Så mitt spørsmål til dere er, hvordan skal jeg gå frem her? Finnes det en "mekking for dummies"-bok jeg kan kikke i?

Endret av Stereotypisk bergenser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den finnes til din modell vil jeg foreslå å kjøpe en slik en http://www.bildiagnosebutikken.no/haynes-boker/bilhandboker-engelske.html har kjøpt til min egen bil, dog ikke lest så mye enda, men har fått høre fra mange at det er godt forklart hvordan du gjør ting. Det du og kan gjøre er å undersøke om det er et norskt entusiastforum for det bilmerket du har da kan du antagelig få en del gode råd der og i tillegg kan du da muligens letter komme over deler om du skulle trenge det.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår Haynes manualene. De er kjempefine, og er illustrert med hvilken vanskelighetsgrad de forsjellige reperasjonene har. De selges på biltema og de fleste bil-rekvisita butikker.

Ellers har jeg også hatt masse hjelp av entusiastforum. De engelske er ofte kjappere enn norske fordi de har lere medlemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...