Gå til innhold

Steam priser i Russland


Anbefalte innlegg

Hellu

 

Jeg befinner meg i skrivende stunder i Moskva, og her er det fint og flott, hvertfall på steam!

 

Det har seg nemlig sånn at når jeg logger inn på steam her så blir prisene omgjort til Russisk valuta, eller roubles. Noe som gjør spillene mye mer billigere. For eksempel koster Kingdoms of Amalur: Reckoning snaue 175kr her på steam!

 

Det jeg da lurer på er, hvis jeg kjøper spill på steam mens jeg er her, vil jeg bli banna? Har hørt mye om folk på steam som bruker cd-keys fra Russland, og har venner i Russland som kjøper spill for så å sende de som gifts. Deretter å bli banna fordi det ikke er lov (naturligvis).

 

Tenker at det ikke gjelder siden jeg er her fysisk, og jeg ikke har muligheten til å gjøre om på valutaen hvis jeg ikke enten resier tilbake til Norge eller en annen form for EU land. Skal bli er i 5 dager til ca. Så frister virkelig å slå ann når det er så billig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke interessert i å lure meg rundt Steams regler og retningslinjer. Men spørsmålet er enkelt, er det lov å kjøpe gjennom russiske priser når jeg fysisk befinner meg i landet? Har heller ingen interesse av å ha flere kontoer.

 

Og ja Hr Kotelett, drar ikke akkurat egenhendig til Russland for å kjøpe spill på steam :p

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

Jeg tror du kun har lov til å handle på Steam i Russland eller andre land hvis du har hjemme addresse der. Jeg sendte melding til Steam support og spurte om dette da jeg snart flytter til England og jeg mener å huske at det var det som var svaret.

 

Så kort sagt, det er ikke lov med mindre du faktisk bor der, men mulig jeg har feil.

Lenke til kommentar

Er det ulovlig å kjøpe spillene i en russisk spillbutikk mens man er i Russland?

- nei

 

Bør det være lov å kjøpe spillene over steam mens man er i Russland, når steam dirigerer deg til russisk valuta?

- ja

 

Du får det billigere, men valuta er valuta. Steam får det de skal ha.

Lenke til kommentar

Bare å handle. Det er ikke ulovlig. Selv om noen skulle si noe annet, selv Steamsupport, så er det ikke ulovlig.

 

Edit:

Steamsupport har prestert å si at sider som g2play og cdkeyhouse er ulovlige, så de er det ikke noe vits å høre på. De er bare interessert i at du skal betale mest mulig for spilla.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...