Gå til innhold

Sandforce og Trim


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et spørsmål til de som har litt inngående kunnskap om ssd diskene med henholdsvis sandforce kontrolleren og bruken av Trim. Prøver å gjøre meg litt klok på dette temaet, men sliter med å komme til konklusjoner. Forøvrig har jeg en agility 3 på en mac med både osx og win7 installert.

 

Et utsagn jeg kom over var dette:

 

You should NOT use trim on SF2xxx - based controllers, basically - probably on any controllers with internal low-level compression.

 

Due to storing data as compressed stream, such controllers have nothing in common with list of block to erase.

They store data say as one big zip, with correct internal structure, and transparently compress/decompress that as needed. All free blocks automatically goes after the end of zip and can be perfectly determined by controller itself - and thus cleaned. So TRIM will give you absolutely no benefit on such a drive.

 

Furthermore, TRIM is in SATA standard set, and result of trim command is defined in said standard. So controller HAVE TO imitate trim inner workings - to conform to SATA standarts. So issuing trim command on some chunk of data you you forcing controller to read-decompress-imitate result-compress-write - just slowing down and wearing your drive.

 

Thats it. SF 2xxx does NOT need trim, they need trim disabled to fast work and long life.

 

I'd recommend Win7 users begin their search for "trim disabler" )))

 

et annet er denne:

 

rim, issued to drive, should have as an argument list of blocks to clean. It is that same list that OS uses to mark as free after deleting file. As we assume that OS can delete files from drive correctly – it can form that list correctly. No more, no less. No additional errors.

on trim vs GC – one difference – only OS itself knows exactly what is deleted.

And one more thing )

when GC is walking over drive, analyzing and optimizing data, it walks with read+write+analyze speed – ie not very fast. mean at least dozen(s) of minutes for drive – so it gives you deferred result

I’m trying to measure it myself right now, but it looks like trim crawls over drive much, much faster. Like probably 1000 times faster at least – so it gives you almost immediate result

 

So, in tight situations trim looks preferable to any kind of GC. But if you have spare place on drive enough – GC can outperform trim if well implemented.

 

From all I know, SF2xxx GC is implemented very well.

 

from minimal analysis you can get that SF2xxx heavily relies on internal compression. And in this case trim block list correspond to nothing on die level - so for run trim command, controller have to decompress some information and then recompress and write it back, so instead of really fast trim we have same execution speed as for GC (actually lower as GC runs read-workout-write, trim runs read-decompress-workout-compress-write), so yes, trim will definitely slow down SF2xxx - based SSDs and any other that uses controller-level compression.

 

So, TRIM on SF2xxx-based SSDs will slow them down. Not due to trim implementation in mac os, but due to controller internal logic.

 

Noen som har litt innspill på dette? :hmm:

 

ps pr idag har jeg ikke aktivert trim.

Endret av tiddylicious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

I følge denne tråden, så er det ikke entydig hva som er best, men en kvikk gjetning for ditt system ville være å implementere TRIM støtte i OSX siden du også har Win7 på samme disken.

Lenke til kommentar

I følge denne tråden, så er det ikke entydig hva som er best, men en kvikk gjetning for ditt system ville være å implementere TRIM støtte i OSX siden du også har Win7 på samme disken.

 

Men hva har det å si at jeg har win 7 på samme disk (har forøvrig disablet trim der og). Spørsmålet er vel heller om det er litt mot sin hensikt (utfra noen av faktorene jeg refererte til i første post), selv om jeg ikke skulle tro det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel det er de som sier at Garbage Collection ikke er så bra som TRIM. På en eller annen måte må cellene på disken gjenoppfriskes, ellers mister de sin futt. At komprimeringen på disken gjennom den kontrolleren skulle ha noe å si, stiller jeg meg mer tvilende til, men man vet jo aldri og så lenge man ikke har noen retningslinjer fra produsenter, så tror jeg enda at TRIM er det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...