B1ackBoX Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Det er IKKE ultra, men de kaller den "Ultra/1200 XP" tegn for å "lure" kundene sine til å tro den er Ultra...Gainward har overklokket den fra 400/850 til 440/900, det er ikke lov...hvis nvidia oppdaget det betyr....Det har skjedd med Gainward før. Det er ikkje rett. Dem skriver Ultra fordi dette kortet kan, ved den overklokkingen dem garanterer at kortet skal virke ved(450/900), kjører like godt som et Ultra kort. (kanskje ikkje ordrett oversettelse ifra det æ leste på den testen som ble gjort på kortet, men er ganske close) er ganske fornøyd hittil, og "Golden Sample" kortan til Gainward har alltid vært kvalitets kort. Gainward benytter Golden Sample-betegnelsen på grafikkort kvaliteten på f.eks. kretskort og minnebrikker er ekstra god -- og dette skal tillate garantert stabil operasjon på høyere klokkefrekvenser enn hva som er standard for grafikkort basert på den aktuelle grafikkprosessoen ...men sier ikkje av den grunn at dette kortet er det "beste", bare at det er et ganske godt et
Qwseyvnd Skrevet 5. september 2003 Forfatter Skrevet 5. september 2003 B1ackBox: FX5900 U 128MB 466/952 hmm...hvorfor klarer du ikke mer? jeg klarte jo 520/985 MHz og kjørte UT2003 og Soldier of Fortune 2 problemfritt i 2 timer
B1ackBoX Skrevet 5. september 2003 Skrevet 5. september 2003 har klart mer ved testing, men klokker ikkje opp alt for mye for tida. Sliter litt med høy rom temp i disse dager og varmen må man jo kunne få bort, varmt ute+ at æ bor i en kjeller, sier seg sjøl at æ kan ikkje la vinduet stå åpent mens æ e på jobb.(kan risikere at det ikkje er noe der når æ kommer hjem ) Og med vinduet lukka, så blir det automatisk varmt inne, da det pc utstyret som står på døgnet rundt produserer en del varme.
Qwseyvnd Skrevet 5. september 2003 Forfatter Skrevet 5. september 2003 kan risikere at det ikkje er noe der når æ kommer hjem ? svar på min ny post "FX5900 non ultra - overklokking" der handler bare om FX5900 non ultra, som du har og sett der vil vite hvor mange klarer ved overklokking.
C0bra Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 har klart mer ved testing, men klokker ikkje opp alt for mye for tida.Sliter litt med høy rom temp i disse dager og varmen må man jo kunne få bort, varmt ute+ at æ bor i en kjeller, sier seg sjøl at æ kan ikkje la vinduet stå åpent mens æ e på jobb.(kan risikere at det ikkje er noe der når æ kommer hjem ) Og med vinduet lukka, så blir det automatisk varmt inne, da det pc utstyret som står på døgnet rundt produserer en del varme. Åpne dører ut til andre rom i huset!
B1ackBoX Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 Åpne dører ut til andre rom i huset! gjort det, men pc'an holder temp'en godt. :x må skaffe meg vappo på alle pc'an kanskje +aircondition på pc-rommet
C0bra Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 Åpne dører ut til andre rom i huset! gjort det, men pc'an holder temp'en godt. :x må skaffe meg vappo på alle pc'an kanskje +aircondition på pc-rommet det hadde vært gudd..
_NiXoN_ Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 Nvidia kan dra Ræva si over til Canada og spise Bajsen til ATi! Ja vel
Qwseyvnd Skrevet 9. september 2003 Forfatter Skrevet 9. september 2003 Hvorfor nvidia drar sin ræva til canada og spise sin bajsen til ATI???? har ikke prøvd ATI, bare nVidia...vet dere hvorfor jeg valgte nvidia...jo fordi stoler på de for FS2000/2002/2004 har alltid fungert med nvidia...mange har problemer med ATI. Liker ikke å ha en kort som har en lite kjøleribbe for redd overopphetet, blir faktisk redd. Trygt med stort kjøleribbe da blir trygt/sikre.
Qwseyvnd Skrevet 9. september 2003 Forfatter Skrevet 9. september 2003 Et problem med overklokking....når har overklokket til en bestemt nivå, ikke alltid coolbits eller PowerStrip lagrer fast...PowerStrip gjenoppretter alltid til default. ????
Thombr86 Skrevet 9. september 2003 Skrevet 9. september 2003 det kan hende at du har et ultra kort, men det er mulig at du ikke har et også! jeg har et Gainward Geforce4 Ti4200 Ultra/700 8X det heter ultra, men det finnes jo ikke ultra geforce 4 kort! :-? minnet går til 700 og litt til, og core til 300 og noen små!
Dally Skrevet 9. september 2003 Skrevet 9. september 2003 Hei dere lov heia ATI eller nVidia samme som noen heia Brann eller ...
Qwseyvnd Skrevet 10. september 2003 Forfatter Skrevet 10. september 2003 Hvor finnes det en god program som overklokker min 3D...testet Coolbits: tester klarer ikke over 520, Rivatuner: bare 2D, PowerStrip går på 535, (Current settings) ville ha den fast ikke 400/850 hver oppstart... . Så ser etter en genial program som IKKE tester. Hvis bruker "New Performance Profile" da henger den seg. da må jeg skru til den nivået vil ha HVER OPPSTART.
C0bra Skrevet 10. september 2003 Skrevet 10. september 2003 rett under der du stiller inn frekvensene i rivatuner kan du velge at du skal bruke de hver oppstart..
Qwseyvnd Skrevet 10. september 2003 Forfatter Skrevet 10. september 2003 Den på RivaTuner har bare 2D!, ikke 3D der jeg kan overklokke til den jeg vil ha.... ....svaret blir: kan ikke bruke RivaTuner.
Thombr86 Skrevet 10. september 2003 Skrevet 10. september 2003 det går ann å slå av testinga i rivatuner! gå inn på power user og se under en av overclocking tab'ene! der tror jeg det skal stå: disable tesing eller lignende! ENJOY
Qwseyvnd Skrevet 11. september 2003 Forfatter Skrevet 11. september 2003 Har en problem med "coolbits" integrert klokkefrekvenser. Jeg vil ha kvitt knappen "test settings" i klokkefrekvenser...fordi kan ikke mer enn 520 Mhz på core selv om den klarer MER. Powerstrip kan det men lagrer ikke instillinger hver oppstart, bare den gangen maskinen er på!
Qwseyvnd Skrevet 17. september 2003 Forfatter Skrevet 17. september 2003 Nå har jeg prøvd Detonator 51.75....noe merkelig ved den: når jeg skal trykke "Auto detect" så kommer den til 650/1350 Mhz...noe feil med driver? Bruker forresten beta versjonen. Prøvde først 550/985, fikk ingen ytelseøkning enn originalen 400/850.
Qwseyvnd Skrevet 30. september 2003 Forfatter Skrevet 30. september 2003 En person klarte å overklokke sin Abit Geforce FX5900 OTEStil 545/998MHz...vet ikke hvordan han klarte dette....jeg kommer til å klare 530 MHz.
Kark Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Jeg ser dere klokker skjermkortet og måler summer har netopp kjøpt et 9800 non pro og lagt inn pro bios (Club3D 9800pro 128ddr) da går kortet stock som pro på 378338 coremem,du ser poengene i signaturen og her er 3Dmarks 03 score 5664 sier meg fornøyd med det.Har hatt GeForce 4 ti 4600 men har byttet for å se forskjell, bortsett fra noe driver fuzz som jeg fiksa ganske fort er 9800pro en fornøyelse og spille på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå