Gå til innhold

[Løst] IN ear ørepropper.


Anbefalte innlegg

short version: Trenger et par in ear ørepropper til ca 200kr :)

 

 

Long version:Hei, jeg trenger nye ørepropper... De må være in ear, billige, sitte OK. Jeg har et budsjett på 200kr fordi siden nyttår har jeg hatt 4-5 forskjellige par med ørepropper og har hatt problemer med alle. Det var noen billige philips ørepropper, Iphone ørepropper, ørepropper som fulgte med mobilen ( HTC wildfire S) og Skullcandy/Candyskull ( husker aldri :no: )

 

Jeg var ganske fornøyd med Skullcandy proppene til 190 kr fordi de satt godt, hadde OK lyd og bra design. Jeg vurderer å kjøpe samme type men er åpen for nye forslag.

 

Ekstra ting som muligheten til å bytte sang ved å trykke på ledning er positivt men ikke et must. Mic er også fint :) Design har ikke så mye å si de skal bare være Svarte/hvite/blå evt oransje.

Lydkvaliteten har ikke så mye å si men de må ikke lekke lyd fordi jeg hører på mye spesiell musikk :p Jeg kommer dem til å bruke dem når jeg jogger, er på bussen, skoletimer, kjedelige bilturer osv.

 

Jeg vil helst kjøpe dem i butikk pga fraktkostnadene er litt dyre på de fleste nettsider. Jeg bor i bæærum ikke langt unna sandvika storsenter. Butikkene der er f.eks teknikmagasintet, elkjøp, electroworld. eller litt lengre unna: Elkjøp, Expert og Smartclub.

 

Edit: Fjerner småfeil fortløpende og lager avsnitt

 

Edit 2: Jeg har også vurdert å kjøpe et lite lass av noe sånt men har hørt at elektronik derifra blir ødelagt på en uke :p

Endret av Gurre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg trenger nye ørepropper... De må være in ear, billige, sitte OK. Jeg har et budsjett på 200kr fordi siden nyttår har jeg hatt 4-5 forskjellige par med ørepropper og har hatt problemer med alle. Det var noen billige philips ørepropper, Iphone ørepropper, ørepropper som fulgte med mobilen ( HTC wildfire S) og Skullcandy/Candyskull ( husker aldri :no: )

 

Jeg var ganske fornøyd med Skullcandy proppene til 190 kr fordi de satt godt, hadde OK lyd og bra design. Jeg vurderer å kjøpe samme type men er åpen for nye forslag. Ekstra ting som muligheten til å bytte sang ved å trykke på ledning er positivt men ikke et must. Mic er også fint :) Desing har ikke så mye å si de skal bare være Svarte/hvite/blå evt oransje. Lydkvaliteten har ikke så mye å si men de må ikke lekke lyd fordi jeg hører på mye spesiell musikk :p Jeg kommer dem til å bruke dem når jeg jogger, er på bussen, skoletimer, kjedelige bilturer osv.

 

Jeg vil helst kjøpe dem i butikk pga fraktkostnadene er litt dyre på de fleste nettsider. Jeg bor i bæærum ikke langt unna sandvika storsenter. Butikkene der er f.eks teknikmagasintet, elkjøp, electroworld. eller litt lengre unna: Elkjøp, Expert og Smartclub.

Slenger meg på denne jeg og venter i spenning :)

Lenke til kommentar

Hva slags propper har du vurdert?

Jeg har ikke sett på så mange enda, men vurderer disse fra Koss rett og slett fordi prisen er lav og fordi jeg elsker rock :) Muligens slår jeg til og bruker hele 400 kr på disse, men jeg er ikke sikker, har samme problem som deg bare at jeg ødelegger headsetene mine ekstremt for da. To koss portapro, en Phillips og ett par andre på et år :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har de Kossene du linker til, Hannah.

 

Etter å ha ødelagt to par Bose-propper på noen måneder bestemte jeg meg for å investere i noe som var billigere, og endte opp med de fra Koss.

 

Jeg elsker også rock, og du får mye (og god) lyd for prisen. Ganske kurant bass. De isolerer også en god del lyd fra omverdenen.

 

Jeg kjøpte mine for 2-300 kroner på Platekompaniet.

 

En ulempe er at jeg må ha nye propper kanskje hver tredje måned, ofte pga brudd på ledningen, men siden det er Koss får du også livstidsgaranti. Så hvis du tar vare på kvitteringen, er det egentlig en engangsinvestering :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen billige på teknikmagasinet, 149 kroner.

 

Husker dessverre ikke merket, står ikke noe på de heller så kanskje deres eget merke ;-)

 

Det har ikke slått dere at grunnen til at dere ødelegger så mange headsett er at dere kjøper bare billige typer?

Dvs sett med dårligere lyd, byggkvalitet og comfyness.

 

Hvis du bruker de ofte, og over litt lengre perioder tid, så ville jeg slått til å prøvd meg å ett bedre headsett.

Det finnes mange av typer, de har ofte litt like propper/tupper, jeg har helt klart funnet min favoritt blandt typen som dette.

http://cdn.head-fi.org/8/8f/1000x500px-LL-8fd3a862_DSC_8024.jpg, de ser kanskje brutale ut, men det er mye luft på disse.. ikke som på de dere har prøvd.

 

så de vil passe bedre inn i ørene på de som syntes in ear blir trangt å fælt.

Lenke til kommentar

Det har ikke slått dere at grunnen til at dere ødelegger så mange headsett er at dere kjøper bare billige typer?

Dvs sett med dårligere lyd, byggkvalitet og comfyness.

 

Nei, som jeg selv sa tidligere:

 

Etter å ha ødelagt to par Bose-propper på noen måneder bestemte jeg meg for å investere i noe som var billigere, og endte opp med de fra Koss.

 

Jeg endte opp med noe billig fordi jeg ikke ville blakke meg på noe jeg (på mystisk vis) klarte å ødelegge to ganger på meget kort tid. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...