Gå til innhold

Boliglån mindreårig


civdez

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er i fast jobb, har en årlig brutto inntekt på 420 000 kr.

Jeg fyller 18 4.september i år, akkurat nå bor jeg hjemme, men det er ganske slitsomt siden jeg har veldig mangen yngre brødre. Jeg bor i en liten bygd og det er svært vanskelig å finne hus/leilighet til salgs og enda vanskeligere å finne noe til utleie, men nå har det kommen opp et hus til salgs til 1 mill, og det er stor interesse for dette huset men jeg kjenner personen som selger huset, problemet er at jeg kan ikke ta opp et lån før jeg fyller 18 år...

 

Jeg er fylt klar over loven som sier at en mindreårig ikke kan påta seg noe form for gjeld. Men er det noen som vet noen omveier rundt loven? foreldre som kausjonist?

 

Jeg har snakket med faren min om dette og han kan godt stille som kausjonist, men han vill ikke ta opp hele lånet før meg siden da har han ingen sikkerhet for at jeg blir å ta over lånet når jeg fyller 18 år.

 

Jeg er åpen får kreative forslag, hva med å etablere et Aksjeselskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Kreativitet ja. Standarden før var at foreldre satte inn en stor sum på barnas konto slik at det så ut som om de hadde en stor egenkapital. Når de fikk innvilget lånet, betalte barna tilbake til foreldrene. Det enkleste er vel å sette overtagelsen til sep. men det avhenger av om selger godtar det. En hovedregel er jo at du kun får låne 1,5x inntekten og minst 15% egenkapital.

 

En måte å fikse det på er å bli sammen med en dame på over 18, la hun kjøpe huset med en klausul om at du overtar gjeld og hus om det blir slutt, og så gjøre det slutt når du er 18. Mulig en advokat kan sette opp noe slikt, og gi henne en sum som takk for hjelpen. Da må du betale avdragene til du selv overtar huset.

Lenke til kommentar

Damn høy inntekt for alderen. Er det et veldig intimt spm om jeg spør hva du jobber med?

 

 

^

overnevnte tror jeg er riktig vei

 

Jobber på et fiskemottak, og det er akkordarbeid, som vil si at jo fortere vi arbeider jo høyere timelønn får vi. Så ja det er en rimelig fin årslønn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...