Gå til innhold

Sjekk ut dette kabinettet til Raspberry Pi


Anbefalte innlegg

cruzader: Men den har jo HDMI og et broadcom skjermkort allerede.

Poenget var få koblet til en skikelig arcade skjerm da, da må du enten ha et jamma etc ferdig-kort eller spesialskjermkort.

 

Hvis man er såpass puristisk/villig til å være upraktisk som det, hvorfor skulle man bruke en Rasberry Pi til maskin?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er derfor jeg mener rasperri pi er upraktisk til bruken :)

Endel av emulatorene krever også mer resurser enn rasperry pi har, f.eks selv en e6400 med 4gig ram vil hakke på noen roms.

 

Bortsett fra at det er puristisk, så sliter veldig mange roms med strekkingen for selv bare 640x.

 

Om man tar seg tiden med bygge arcade kabinett++ så vil du også at bilde faktisk stemmer, føles veldig halvferdig når du har sprites som skaleres feil etc.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan ikke fatte hvorfor Raspberry Pi har fått kontakter rundt hele seg. Det er i mine øyne ekstremt upraktisk, og den reelle plassbruken øker drastisk.

 

Det har med hvor på kretskortet man har måtte plassere modulene for de forskjellige tilkoblingene. Dette er ikke laget som en "consumer device" men er designet for å gi skoler som underviser i IT billige platformer å undervise rundt. Meningen er at disse skal lekes med, ikke settes i stue som et mediasenter, (betyr ikke at 90% av oss som kjøper Rasberyy PI ikke kommer til å bruke den til nettopp media senter, eller billig NAS ^^ ).

 

Jeg er enig at var det en "consumer device" ville det å plassere alt på eller 2 sider vært det beste, men da hadde den blitt større uansett hvordan du hadde gjort det, med mindre man skulle hatt ledninger. Men siden enheten er på størrelse med Visakortet mitt har jeg ingen planer om å klage på plasseringen av portene ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...