kdsalte Skrevet 23. august 2003 Skrevet 23. august 2003 Hei, Har ikke så stor peiling på hardware. Har installert ny harddisk en seagate barracuda 120gb. Har koblet den nye hardisken og den gamle (80 gb) på samme ide-kabel med den gamle som master. Og har koblet cd-brenneren og dvdrom på den andre ide-kabelen. Jeg får opp begge hardiskene. MEn problemet er at jeg kun får opp en av cdromene. Får kun kontakt med en av dem. Bytter jeg rekkefølgen dem får opp dvdrommen men ikke cdromen. DVDromen går også enormt tregt når jeg får den opp. Virker som den har problemer å lese. Jeg kjører windows xp pro. hovedkort: asus p4s533 Noen som har tips om hvordan jeg kan få opp begge? mvh Knut
cm630et Skrevet 23. august 2003 Skrevet 23. august 2003 Sjekk om de er satt opp som master og slave. Sjekk at kabelen sitter ordentlig i eventuellt prøv en annen kabel. Har DVD normal hastighet når den er alene på kabelen?
kdsalte Skrevet 23. august 2003 Forfatter Skrevet 23. august 2003 Hei, takk for at du prøver å hjelpe CDbrenneren er master, DVDrom er slave Dro ut ledninger av cdbrenneren. DVDrom kom ikke opp Men da jeg satte i den ytterste enden av ledningen altså den delen som sto i cdbrennern. Så kom dvdromen opp. Kun den som var plugget i. DVDromen funker da som normalt. Har prøvd to ulike ledninger med samme resultat.. mvh KNut
Ernie Skrevet 23. august 2003 Skrevet 23. august 2003 har du prøvd med andre kabler? kan jo hende kablen er litt ødelagt
kdsalte Skrevet 24. august 2003 Forfatter Skrevet 24. august 2003 Ja har prøvd flere kabler. Vurderer om jeg skal flashe biosen mvh Knut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå