Gå til innhold

- Har aldri sett noe vokse så fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sett noen ljuge så dårlig.

Jeg antar at jeg også regnes som G+ bruker da jeg har Gmail og synkroniserer bookmarks mellom maskiner ved å være innlogget på google. Dessuten bruker jeg googles søkemotor og Youtube hver dag.

Jeg har derimot aldri brukt eller registrert en google sosiale nettverk, men har en mistanke om at jeg på falskt vis blir en del av G+ statestikken.

DU konkluderer med at de juger dårlig, basert på en hypotese om hvordan de samler inn informasjonen, som du ikke aner om er rikitg eller ikke?

AtW

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff.....

Jeg trodde og håpet at Google hadde gjort noe genialt når de lanserte circles, men sjeldent har jeg vel sett noe som har sparket beina under seg selv raskere enn det som skjedde med G+ .. Kanskje det vokser, men det er isåfall fordi at Google pusher G+ tjenesten via andre tjenester slik at folk bare klikker aksept for å få slutt på maset.

Jeg håpet virkelig inderlig, og jobbet hardt for at Google+ skulle vokse og blir stort, men det som skulle være så genialt, altså circles, er jo blitt en akilleshæl uten like.

For alt vi vet er det vanvittig med aktivitet på G+, bare ikke i våre circles liksom. Det kan være tusenvis av hangouts rett rundt hjørnet, som vi ikke vet om.

Samtidig som at G+ ble lansert, så letet Facebook fram den lengste nihalete pisken sin, og fikk pushet ut endel nytt. Timeline blant annet. At mange hater, synes det suger, og er imot at data som allerede er publisert på nett liksom blir publisert på nett, det tar hverken jeg eller Facebook så tungt. Det funker, og jeg har ved flere anledning sett verdien i Timeline. Den er super-effektiv til å finne tak i info fra "gamle" dager.

Jeg tror også at G+ er en spøkelsesby, selvom jeg ønsker at det er feil. Jeg skjønner ikke hvordan Pinterest kan være så populært, selvom jeg bruker det selv noenlunde flittig :)

Jeg tror Facebook som vi kjenner det idag, og som blant annet Simen1 klager på som fyllt med uinteressant babbel, er på vei inn i en ny era.

Personlig har jeg i en periode nå, endret flere og flere "venner" til at jeg kun skal se det som Facebook kaller "viktige nyheter". Om babbelet fortsetter alikevel, så blir "vennen" deaktivert statusoppdateringer på.

Grunnen til at jeg gidder gjøre dette, er at jeg siste tiden har fått mange firmaer og produkter inn på Facebook, som jeg gjerne vil følge med på hva de poster av informasjon. F.eks Microsoft Norge, Windows Phone, Komplett.no, Coop, NAF, osv osv. Jeg holder altså på å bygge om min Facebook fra å være en "søppeldynge av statusmeldinger" til å være min egen nyhetskanal.

Noen vil kanskje si at dette er jo Twitter sitt fagområde. Javel, det er mulig det. Men min twitter er blitt forsøplet med dritt og søppelstatuser for lenge siden, og jeg gidder ikke vedlikeholde flere systemer. Dessuten er jeg glad i video, grafikk, gui, og mer enn 140 tegn :) Og selv om jeg er glad i TBF'er, så blir det travelt i lengden med "RT @ #dittendatten http://bit.ly/b0ring osv osv."

Og, etter å ha ryddet litt FB, så er det vel så mye crap på G+ som det er på FB :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...