Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt for nasking av Forsvarets eiendom, avhør og anmeldelse i morgen. Hjelpl!


Anbefalte innlegg

Hei forum. Skriver dette på vegne av kompis som skulle dimmet i går, men på vei ut ble sivile bagger/sekker sjekket av militærpolitiet, og i sekken hans ble det funnet 4-5 håndklær (av den små, hvite typen), som altså tilhører Forsvaret og som skal innleveres før dimittering.

 

Skriver dette som om det gjaldt meg selv, da det er enklere.

 

Fikk vite at jeg måtte bli på leir, og at MP kommer i morgen for å gjennomføre avhør. De sa også at jeg kom til å bli anmeldt, og motta aktuelle papirer etc. i morgen.

 

Hva bør jeg si i avhøret? Jeg har jo hatt håndklærne ulovlig, men jeg har ikke "stjelt dem", de har bare hopet seg opp i løpet av året. Er det best å erkjenne straffeskyld eller påstå f.eks. at jeg ikke visste at de var der?

 

Føler det er unødvendig å få bot/urent rulleblad over noe slikt. Antar det er naskeri eventuelt underslag jeg kan straffes for.

 

Takker for svar.

 

Postet av anonym: b5d42e1eb4a71e2b2b8c12d18dc7b656

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei forum. Skriver dette på vegne av kompis som skulle dimmet i går, men på vei ut ble sivile bagger/sekker sjekket av militærpolitiet, og i sekken hans ble det funnet 4-5 håndklær (av den små, hvite typen), som altså tilhører Forsvaret og som skal innleveres før dimittering.

 

Skriver dette som om det gjaldt meg selv, da det er enklere.

 

Fikk vite at jeg måtte bli på leir, og at MP kommer i morgen for å gjennomføre avhør. De sa også at jeg kom til å bli anmeldt, og motta aktuelle papirer etc. i morgen.

 

Hva bør jeg si i avhøret? Jeg har jo hatt håndklærne ulovlig, men jeg har ikke "stjelt dem", de har bare hopet seg opp i løpet av året. Er det best å erkjenne straffeskyld eller påstå f.eks. at jeg ikke visste at de var der?

 

Føler det er unødvendig å få bot/urent rulleblad over noe slikt. Antar det er naskeri eventuelt underslag jeg kan straffes for.

 

Takker for svar.

 

Postet av anonym: b5d42e1eb4a71e2b2b8c12d18dc7b656

 

Jeg ville sagt ting som det er, framstå ærlig og legg deg lavt. Dette er jo ikke enorme verdier, så om man legger seg flat og er ærlig så kan det hende dem slipper deg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å helledussen (tenk deg bare til hvor glad MP-soldatene ble når de avdekket en slik uhyrlig forbrytelse) ...

 

Enig med overstående - og et annet aspekt er at saken kan vel ikke være så alvorlig at det ender med sivil sak, så da vil eventuell anmerkninger kun komme på millitært rulleblad?!

Lenke til kommentar

Si det som det er , dette er typisk nye MP soldater som skal briefe litt med rollen sin, tar man saken videre mens man er ærlig til noen over dem så ordner det seg som regel. Å bli sittende igjen pga et par håndduker føler jeg faktisk er å ta i og det høres nesten ut som du var en alvorlig forbryter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...