Gå til innhold

Maks Skjermoppløsning på ASUS X54H bærbar


Anbefalte innlegg

For litt siden måtte jeg kjøpe meg en bærbar PC da min gamle hadde tatt kvelden. I hui og hast og mest opptatt av at det var HDMI utgang og makspris på 4000 falt valget på en ASUS X54H fra Expert. Men nok om det, jeg installerte alt som installeres bør etter alle kunstens regler, helt til jeg oppdager at jeg har kjøpt en pc med 15" skjerm, mot 17" fra før.. Vel ikke så stor krise til å begynne med, men så oppdaget jeg at skjermoppløsningen kun går til 1366x768 som egentlig er krise da jeg mister litt skjerminfo mot før. Er det noen som vet om nye skjermdrivere fra ASUS lar meg sette høyere oppløsning på skjermen, eller er virkelig 1366x768 det høyeste? På eldre windowswer kunne man jo sette 15" skjermer til 1900x??? i oppløsning om man ville.

 

Håper noen der ute kan gi meg svar på dette før jeg laster ned nye drivere som kanskje ikke fungerer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke an å endre maks oppløsning til skjermen. Kan den ha 1366x768 som maks betyr det at horisontalt har skjermen 1366 fysiske piksler og 768 fysiske piksler vertikalt. Eneste måten å få høyere er å bytte skjerm eller bruke en ekstern skjerm som har høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Takker for svar, regnet med det var noe slikt ja. Men jeg har en TV som er fullHD og jeg bruker HDMI fra min PC. Hvordan endre oppløsningen fra utdata til min TV-skjerm slik at oppløsningen blir høyere? Har heller ikke funnet ut av det, da det virker som om oppløsningen er låst til 1366x768 på ekstern skjerm også..

Lenke til kommentar

Du må endre slik at du bare bruker skjermen til TVen, og ikke bare forlenge skrivebordet eller hva det heter. Da kan du endre oppløsningen på TVen til full HD.

Da skal jeg prøve det. Ser at det er et alternativ med PC-skjerm og utdata til skjerm 2 på innstillinger :)

Lenke til kommentar

Du må endre slik at du bare bruker skjermen til TVen, og ikke bare forlenge skrivebordet eller hva det heter. Da kan du endre oppløsningen på TVen til full HD.

Da skal jeg prøve det. Ser at det er et alternativ med PC-skjerm og utdata til skjerm 2 på innstillinger :)

Vil forresten anta at det er mulig å ha tilkoblet ekstern skjerm med en annen oppløsning enn standard. Det funker i alle fall veldig fint for meg. Bruker nVidia sin programvare til å definere det, men antar du kan høyreklikke på skrivebordet og velge "Screen resolution" og deretter justere oppløsning for hver skjerm manuelt? (Eller funker det på annen måte med HDMI? Sitter ikke foran tv'en min nå slik at jeg får testet...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...