Bigelk Skrevet 6. mars 2012 Skrevet 6. mars 2012 Hei. Jeg lurer på hvordan jeg får msgbox til og vise activecell. hvis man f.eks er i celle A1 så viser msgbox A1 Hilsen Torbjørn
Bigelk Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Skrevet 6. mars 2012 Hei. Fikk det til MsgBox ActiveCell.Address(ReferenceStyle:=xlA1) Jeg trenger og bruke denne rangen i en kode, men får det ikke helt til X = ActiveCell.Address(ReferenceStyle:=xlA1) Range("k3:& x &").Select Feil melding Run time error 1004 Method range of object_global failed Hilsen Torbjørn
Bigelk Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Skrevet 6. mars 2012 Hei. Løste det Range("k3:" & x & "").Select Men kan noen gi meg en forklaring på hvordan disse " fungerer? Hilsen Torbjørn
Harald Staff Skrevet 7. mars 2012 Skrevet 7. mars 2012 Alt mellom to gåseøyne er tekst, og bokstavelig. VBA forholder seg aldri til tekstinnholdet utover å referere det. Skal du blande tekst og variabler må du avslutte teksten med " og kjede sammen med &, som i siste ledd her: Sub Test() Dim X As Long X = 12 MsgBox "Det er X måter å løse dette" MsgBox "Det er " & X & " måter å løse dette" End Sub
Bigelk Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Skrevet 8. mars 2012 Takk for forklaringen Harald Hilsen Torbjørn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå