Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygge pc - Feil med boot - Vet ikke hva som er årsaken


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat kjøpt meg dette.

KABEL SERIAL-ATA 150/300 0.5 M

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX

INTEL 320 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/300 MLC 25NM RESELLER

COOLER MASTER SILENCIO 550 ATX

ARCTIC COOLING FREEZER 13 S-1155/1156/1366/AM3+/FM1

CORSAIR TX 750W M MODULAR PSU ATX12V 2.31 / EPS12V

SEAGATE BARRACUDA 1TB 7200RPM SATA/600 64MB

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK

 

Se på videoen er dere greie. [snakker engelsk pga at jeg tenker å poste i flere forumer, noen også engelske].

 

Enkelt forklart har det seg slik at jeg ikke får pcen på med første forsøk. Jeg skrur på PCen, det tar et par sekunder også går den av, også kommer den på selv 1-2 sekunder senere og kjører normalt.

 

Har hørt at dette er et normalt problem for asus p8p67.

 

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Noen sier at oppdateringer fikser problemet osv, og at det kommer og går med de forskjellige oppdateringer. Spørmålet er, hvordan oppdaterer jeg? lol, og om jeg skulle bare latt pcen være slik, vil det i lengden ødelegge pcen?

 

Tusen takk for alle svar, setter stor pris på tiden noen av dere bruker på å svare andre.

 

Bill-

Endret av Oran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problemet med min pc..

 

Men eneste felles i oppsettet vårt er Hovedkortet ASUS P8P67

 

Min pc fungerte fint første uken, spilte timesvis med BF3, uten problemer.. sjekket temp jevnlig osv.. par ganger opplevde jeg maskinen frøs helt?

 

Tok og flashet til seneste BIOS og en win update! (siden den gang har alt bare vært ræva)

Nå skjeer akkurat samme med min, starter opp 2-15 sekunder kommer inn i bios av og til..

 

(også kjøpt ny ram til ingen nytte :-/ )

 

Har en følese det kan være CPU? ..eller HOVEDKORTET?

Lenke til kommentar

Så lenge det kun er snakk om at den går videre på andre eller tredje forsøket er det som nevnt ikke noe problem i den forstand, men plagsomt kan det sikkert være. Det kan hjelpe å sette enkelte innstillinger i BIOS manuelt og ev. oppdatere. Dog er det ingen garanti for at dette hjelper.

 

Google dualboot P8P67 og ta en tur innom Asus VIP-forum. Du finner garantert mange som opplever det samme.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Hadde samme ''problemet'' med et lignende hovedkort(se signatur).

Det skjedde de første 20-30 gangene jeg startet opp PCen, men så forsvant det av seg selv. Det skal absolutt ikke gjøre skade i det hele tatt.

 

Leste på et forum for et par måneder siden at noen påsto det kunne være at hovedkortet er veldig sensitiv for statisk elektrisitet. Hvorvidt dette stemmer aner jeg ikke, men opplever hyppig det samme problemet like etter jeg har holdt på inni PCen (dvs. dratt den litt over gulvet, kastet den litt rundt og brukt diverse verktøy i den), og deretter har det avtatt litt senere.

Lenke til kommentar

Veldig gode svar, takk for det folkens. Er egentlig som dere sier ikke et problem. Litt irriterende, men ikke noe som jeg egentlig legger merke til. Så lenge det i lenger ikke ødelegger noe, som AMD lenger oppe opplevde at ting gikk tregere osv. Får håpe på det beste.

 

Bill =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...