Gå til innhold

[Løst] Oppgradere fra Intel® Core i5-2500 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg trenger litt hjelp jeg vil oppgradere min prosessor, har en Intel® Core i5-2500 Processor, og så har jeg et asus

hovedkort.

og så lurer jeg på om jeg kan sette inn en Intel® Core i7-2600K Prosessor, eller vill den bli for stor for hovedkortet??

 

hva er oppgraderingen til?

fra Intel® Core i5-2500 til en Intel® Core i7-2600K Prosessor

Lenke til kommentar

hvorfor skal du oppgradere, hvis formålet er gaming så er det ikke forskjell, hvis formålet er redigering/rendering eller andre programmer som støtter hyperthreading så er det en oppgradring

det problemet jeg har nu er at prosessoren er for liten + at den ikke går an og overklokke, jeg holder på med gaming og rendering på min pc

Lenke til kommentar

hvorfor skal du oppgradere, hvis formålet er gaming så er det ikke forskjell, hvis formålet er redigering/rendering eller andre programmer som støtter hyperthreading så er det en oppgradring

det problemet jeg har nu er at prosessoren er for liten + at den ikke går an og overklokke, jeg holder på med gaming og rendering på min pc

 

for liten? i7en er samme prosessor bare med hyperthreading og og at den er overklokkbar

 

så den passer og det vil sannsyneligvis gjøre en stor forskjell hvis programmet du bruker støtter flere tråder ;)

Lenke til kommentar

Kommer jo også an på om du holder på med rendering som amatør og klarer å vente litt.

 

 

Siden i7 2600K er ca 30% raskere til rendering en i5en :)

 

 

Så er det verdt å oppgradere da ?

 

Du har jo en knall CPU fra før av :)

okei men ville bare høre får jeg gjorde noe, men vis den er bare 30% raskere så orker jeg ikke

Lenke til kommentar

Mest sansynligvis en del mer. Vis det stemmer at du nå har 2500 og ikke 2500k, så har den en låst multiplier, som vil si at du ikke kan overclocke stort mer enn 100mhz.

 

Går du over på en 2600k, og slenger på en grei vifte så vil du mest sannsynligvis kunne clocke den opp til 4.2-4.5Ghz. 2500 @ 3.3 vs 2600k @ 4.3Ghz er absolutt merbart, Hyperthreading og 30% høyere overclock.

 

Jeg ville dog ventet til Ivy Bridge kommer ut, 3770k vil havne på prisen til 2600k, gi 5-10% mer ytelse kjerne for kjerne + overclocke en del bedre enn 2600k igjen.

 

Så 2500 @ 3.3Ghz vs 3770 @ 5Ghz vil gi mye ytelseforskjell.

 

De aller fleste store spillene om dagen bruker faktisk flere enn 4 kjerner så vil si at 2500(k) ikke er optimal selv mtp spill.

 

Og bare for sammenligning:

2500 @ 3.3 Scorer 5.42 I Cinebench 11.5

2600k @ 4.3Ghz scorer 8.44

 

Det er 55% forskjell.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...