Gå til innhold

[Løst] Kjøpe Termisk/Kjøle Pasta


saproe

Anbefalte innlegg

Jeg renska pc'en for støv her om dagen og så tok jeg av CPU-kjøleren, men jeg tok ikke på noe termisk/kjølepasta når jeg satt den på igjen fordi jeg ikke hadde noe. Så nå kommer den opp i 67 grader ved vanlig og det er vel litt varmt? Så jeg tenkte å kjøpe fra komplett nå men så er spørsmålet: spiller det noen rolle for meg hvilken type jeg kjøper? Det tygste jeg driver med på pc'en er å spille, ikke noe overklokking eller noe sånt. Holde r det for meg å kjøpe "Akasa Tim Kit" der det følger med både renseveske og termisk pasta. Eller bør jeg kjøpe en flaske med renseveske + en annen termisk pasta som kanskje er litt bedre? Har det noe å si?

 

Takk for svar? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølepasta generelt er det liten forskjell på, så fremt man velger fra de mer kjente merkene. Aldri hatt erfaring med Akasa sine pastaer, men ang. rensning så kan du like godt kjøre på med negllakkfjerner eller isopropanol, og q-tips - fungerer gull.

 

Så kunne du kjøpt f.eks. Noctua sin kjølepasta - denne vet jeg gjør jobben sin veldig bra da jeg selv har brukt den over lang tid.

 

Uansett - husk på å ikke ta for mye kjølepasta, det vil få motsatt effekt ;)

Endret av Andey-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjølepasta generelt er det liten forskjell på, så fremt man velger fra de mer kjente merkene. Aldri hatt erfaring med Akasa sine pastaer, men ang. rensning så kan du like godt kjøre på med negllakkfjerner eller isopropanol, og q-tips - fungerer gull.

 

Så kunne du kjøpt f.eks. Noctua sin kjølepasta - denne vet jeg gjør jobben sin veldig bra da jeg selv har brukt den over lang tid.

 

Uansett - husk på å ikke ta for mye kjølepasta, det vil få motsatt effekt ;)

 

Takk for svar! Da går jeg for Noctua sin :) Og jeg satser på å kjøpe noe isopropanol eller kondensfjerner på Jernia eller et eller annet sted som har det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...