Gå til innhold

3 pin til 4 pin overgang Noctua nh-D14 cpukjøler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen butikker som selger 3pin til 4 pin overgang for cpu kjølere? jeg har akkurat kjøpt Noctua kjøleren som har 3pin, men hovedkortet mitt har 4 pin. Det ender opp med at viften går for full fart hele tiden, noe som er slitsomt. Får ikke til å justere hastigheten manuelt i Asus programvaren. Har mulighet til å koble kjøleren på viftekontrollen i mitt Corsair 650D, men da får jeg opp at det er en error med cpu viften med oppstart. Spørsmålet er som sagt om det finnes noen form for overgang? :thumbdown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig løsning: Koble til viftekontrolleren i kabinettet og deaktiver CPU fan warning i bios.

Kan ikke se hvordan en overgang fra 3-4 pin plutselig skal gi deg utvidet funksjonalitet, når kjøleren bare har 3.

Skrevet

Nei har tenkt på det samme selv, leste bare litt på noen engelske forum at noe sånt fantes. Men er det trygt å ha den koblet til viftekontrolleren?

Skrevet

Det er trykt så lenge viftene sviver.

Men en annen ting. Det følger med den vifta din noen ledninger der det begrenser viftehastigheten. Dette er en ledning med motstand i.

Du skal få en hastighet fra 900 til 1300rpm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...