Gå til innhold

Hjelp til justering av treningsplan


Anbefalte innlegg

Her er min nåværende treningsplan som jeg gjentar omtrent 3 ganger i uken, som jeg har kjørt i ca 6 måneder nå.

 

Begynner alltid med oppvarming på tredemølla, hvor jeg varierer med sprintetempo og vanlig gåtempo.

 

Dag 1:

 

Benkpress 3x10

Preachercurl med E-Z stang 3x10

Rygg og øvre abs på stativ, med manualer 3x18

Utstrakte armer til siden (ca 15 graders bøy) med manualer 3x10

 

Dag 2:

 

Sittende nedtrekk med stang 3x10

Seated Low Row 3x10

Leg Raises, liggende. (Ca 25 reps rett opp og ned, og ca 25 reps med beina i begynner posisjon fra siden, helt opp, og ned til andre siden. Vurderer å begynne med manualer for mer mostand)

Peck deck fly 3x10

 

Dette er da en treningsplan jeg har ordna selv, men vil gjerne ha en litt mer omfattende treningsplan, som tar seg av flere muskelgrupper, og kanskje med mer effektive øvelser enn de som jeg bruker nå.

 

Målet er å bygge muskler, og se bra ut. :)

 

Så hva syns dere om treningsplana, er det noen øvelser jeg burde kutte ute? Forslag til nye øvelser? Begynne med 3-splitt (er selv litt usikker på hvor effektiv sistnevnte er)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den planen der så helt håpløs ut. Når trener du bein? Kroppen din kommer til å se uproporsjonert ut om du bare trener øvre rygg, bryst, biceps og mage. Det dummeste man gjør er å sette sammen en treningsopplegg når man ikke har peiling på hva man driver med eller har tidligere erfaring. Om jeg var deg ville jeg prøvd meg på et ferdig oppsatt program som SL 5x5 eller RYP.

Lenke til kommentar

Den planen der så helt håpløs ut. Når trener du bein? Kroppen din kommer til å se uproporsjonert ut om du bare trener øvre rygg, bryst, biceps og mage. Det dummeste man gjør er å sette sammen en treningsopplegg når man ikke har peiling på hva man driver med eller har tidligere erfaring. Om jeg var deg ville jeg prøvd meg på et ferdig oppsatt program som SL 5x5 eller RYP.

 

Trente bein i begynnelsen, men bestemte meg for å droppe det for å fokusere på overkroppen. Men ser nå at jeg må få noen beinøvelser inn i programmet. Trener jo nedre rygg(hyperextensions)samt triceps også..

 

Men skal sjekke opp RYP programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...