Gå til innhold

Hvilken vgs hadde vært best?


nanoCores

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal søke vgs nå, søke fristen er 1.mars så håper å få svar før det. ;)

 

Jeg har lyst til å fremtidig jobbe med noe data relatert, sansynelig vis programmering, men vet ikke hvilke vgs jeg skal søke på.

 

jeg kan søke på tre skoler og er ganske sikker på at jeg skal ta eikeli på første og rud ssp elektro fag på andre, men er veldig usikker på de og ikke minst hva jeg skal ta på 3. valg.

 

Jeg har hørt at det er umulig å komme inn på rud musikk hvis man ikke tar det på første eller andre valg så jeg har det der akkurat nå (det er kanskje litt off topic men hvis noen vet noe om det hadde jeg vært glad hvis de sa ifra :))

 

Så hva er best for meg, eikeli vanlig ssp eller rud elektro med ssp?

Endret av nanoCores
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En skole hvor du kan lære deg å skrive riktig hadde ikke vært dumt. Sjekk hvordan norsklærerene er der du vil søke, for det du presterer i den posten er ikke bra. Hvis en av mine utviklere hadde prestert noe slikt i en dokumentasjonstekst så hadde de ikke fått røre kompilatoren før de hadde rettet den.

haha, burde vel ha rettet den/skrevet den litt bedre men dette hjelper meg ikke så mye med problemet mitt :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Om du ønsker å ta høyere utdanning innen programmering etter VGS, så anbefaler jeg at du tar det alternativet som gir deg muligheten til å ta matematikk R1 + R2 og fysikk 1. Da kan du gå rett inn på ingeniørstudier, som utgjør ca halvparten av studiene med programmering i Norge.

 

Pass i alle fall på at du har muligheten til å ta matematikk R1, det er veldig få IT-studier som ikke krever minst det.

 

mvh,

Espen Skarsbø Olsen

Studentkontakt IDI NTNU

Lenke til kommentar

Hei!

 

Om du ønsker å ta høyere utdanning innen programmering etter VGS, så anbefaler jeg at du tar det alternativet som gir deg muligheten til å ta matematikk R1 + R2 og fysikk 1. Da kan du gå rett inn på ingeniørstudier, som utgjør ca halvparten av studiene med programmering i Norge.

 

Pass i alle fall på at du har muligheten til å ta matematikk R1, det er veldig få IT-studier som ikke krever minst det.

 

mvh,

Espen Skarsbø Olsen

Studentkontakt IDI NTNU

Vet noen om Eikeli vgs har R2 matte og fysikk 1? Jeg kan ikke finne et klart svar på dette noe sted :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...