Gå til innhold

Gamer pc, 14k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det fint og overclocke med Gigabyte kortet? :p

 

ja, det er det

 

men hvis jeg ikke husker feil så får du godt gammaldags BIOS (husker ikke hva det heter i farta, men sånn hvitt på blått) bare at det har touch funksjon... ikke noe fan av det

GIgabyte har uefi bios, bare at det kjøres fra windows siden, dog er det veldig godt, og det har alt av vanlige innstillinger du finner i en vanlig bios.

 

Dog, hvis du booter opp fra pcen, og skal inn i vanlig bios, er det den gamle versjonen.

 

Klarer bare og og bestemme meg for skjermkort :p litt usikker på HK og

Når det gjelder skjermkort, så skal ikke jeg si for mye, mener bare at du bør aldri basere valget ditt på sli/crossfire oppsett, over et kort.

 

Joda 560ti, yter godt i sli, men du vil nesten alltid møte med skalering etc i noen spill. Nå vet ikke jeg om du bestemte deg for x2 560ti, men jeg ville heller gått for 7950/7970.

 

Du sliter også litt med vram på 560ti, bf3 kan bruke 1.5gb vram fra tid til annen. Og selvom og du har to kort, har du fortsatt bare 1.3gb vram på det 560ti

 

Etter å ha sett på oppsettet ditt en gang til, så har du noen flere valg.

 

Kutt minne til 8 gb - spar (300-400)

gå for ud3 hovedkort (overklokker bra - les test på hardware.no) - spar (300-400)

du trenger ikke 750W - gå for 500-600W, holder til et 7950/70 - spar et par hundre lapper

gå for 64gb samsung series 830 ssd, hvis du skal bare ha oset på disken, og et par programmer, så holder 64gb lenge - spar (400-500)

 

bruk de sparte pengene på 7970!

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Her er et oppsett jeg lagde fort

 

Havner på 13.2k

 

Skjermkortet har forøvrig ikke referansekjøler, og klokker MEGET GODT, samtidig som det er stille og holder lav temp.

Les test om kortet her: http://www.guru3d.com/article/gigabyte-radeon-hd-7970-oc-windforce-review/

 

Da har du penger til overs til enten

 

1. mer ram hvis du føler du trenger det

2. cpu kjøler

3. større ssd

4. annet hovedkortet, fks asus sitt

post-209627-0-92682300-1330289869_thumb.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Siden du skal ha amd, så er ikke benq'en et så gått valg, siden den har lightboost etc, som er en nvidia greie

 

http://www.dustinhome.no/samsung-syncmaster-s23a750d-23-wide-tft-led-120hz-black/product/5010589646

 

er en god skjerm med 3d, 120hz. har ikke dvi, men du bruker bare mini dp adapter til vanlig dp. Du får med dp kabel med skjermen så er null stress.

tror også det er med en mini dp til dp adapter på gigabyte skjermkortet.

 

ikke bruk hdmi, da 120hz ikke fungerer foreløpig med hdmi

 

Fåes også i 27"

 

Og ikke minst billigere enn benq'en

 

Bare lurer, link til det kortet med like god kjøler uten OC? det klarer jeg selv :p

Forstod ikke helt hva du mente med dette

 

Gigabyte kortet koster like mye som referanse kortene, men grunnet bedre kjøling, så holder det seg kaldere, og støyer mindre.

 

At gigabyte har ocet det litt (1000mhz core, 1375 memory), betyr lite, da du kan nå 1200mhz på core og 1600mhz på memory veldig lett på 7970 kortene. Poenget mitt var bare at det kortet er stillere og kaldere enn referanse kortene.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Siden du skal ha amd, så er ikke benq'en et så gått valg, siden den har lightboost etc, som er en nvidia greie

 

http://www.dustinhome.no/samsung-syncmaster-s23a750d-23-wide-tft-led-120hz-black/product/5010589646

 

er en god skjerm med 3d, 120hz. har ikke dvi, men du bruker bare mini dp adapter til vanlig dp. Du får med dp kabel med skjermen så er null stress.

tror også det er med en mini dp til dp adapter på gigabyte skjermkortet.

 

ikke bruk hdmi, da 120hz ikke fungerer foreløpig med hdmi

 

Da satser jeg på at det er ett like godt valg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

16 GB ram er snart must når det kommer til minecraft servere... hver player tar 2-300MB ram hver. Har selv 6GB og det holder knapt til 6-7 online hvis du skal spille selv samt ha litt kjørende i bakgrunnen. Ville hatt minst 8gb, 12-16 som anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...