Gå til innhold

SSD


Anbefalte innlegg

Jeg har ein gammel WD raptor hardisk som begynner å synge på siste verset. Jeg sitter nå å lurer på om jeg skal skaffe meg ein SSD som skal erstatte denne hden som OS hardisk og til 2 spill. Jeg skal kjøpe heilt ny pc om 2 måner med alt nytt men lurte på om jeg bare skulle skaffe meg SSD med ein gang. Jeg vil ha ein high end hd som er utrolig god. Jeg har sett på OCZ SSD Vertex 3 MAX IOPS 2.5" 120GB http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=658140.

Er det noen ssd jeg heller burde vurdere? Ser litt frem på windows 8 og lurer litt på om det kansje tar litt mer plass en windows. Takker for all hjelp jeg får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ein gammel WD raptor hardisk som begynner å synge på siste verset. Jeg sitter nå å lurer på om jeg skal skaffe meg ein SSD som skal erstatte denne hden som OS hardisk og til 2 spill. Jeg skal kjøpe heilt ny pc om 2 måner med alt nytt men lurte på om jeg bare skulle skaffe meg SSD med ein gang. Jeg vil ha ein high end hd som er utrolig god. Jeg har sett på OCZ SSD Vertex 3 MAX IOPS 2.5" 120GB http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=658140.

Er det noen ssd jeg heller burde vurdere? Ser litt frem på windows 8 og lurer litt på om det kansje tar litt mer plass en windows. Takker for all hjelp jeg får.

 

tenker vel intel 520 120GB, eneste sandforce SSDen jeg ville vurdert

Lenke til kommentar

Disken du linker til er utrolig rask - men ikke utrolig driftsikker, det er ingen av de Sandforce 22xx baserte diskene. Så har du gode backuprutiner kan du godt satse på en sånn, de beste av Sandforce SSD'ene nå er nok Intel 520 som har egen firmware med hundrevis av feil rettet i følge ryktene, Intel er også kjent for stabilitet.

 

Eller velg en Crucial M4 som ikke er like bra i benchmarks, men du merker ikke forskjell i praktisk bruk - og driftsikker som få.

Lenke til kommentar

Intel 520 er lynrask på benchmarks også, og visstnok stabil, men det er ikke bevist enda, den er for ny - det er tross alt samme kontroller som sitter i de andre mer "tvilsomme" SSD'ene, men Intel pleier ikke å gi ut noe som gir deg blåskjerm og korrupte data i hytt og pine.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Intel 520 er lynrask på benchmarks også, og visstnok stabil, men det er ikke bevist enda, den er for ny - det er tross alt samme kontroller som sitter i de andre mer "tvilsomme" SSD'ene, men Intel pleier ikke å gi ut noe som gir deg blåskjerm og korrupte data i hytt og pine.

 

Intel har jo altid vært utrolig flinke med det de har seldt og servicen har også vært "bra" verfall før :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...