Gå til innhold

Får ikke ut mer enn 20 mbs gjennom 70 mbs linje og 300 mbs trådløs router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

54 Mbps får du uansett ikke med wlan,det er kun teoretisk max hastighet på et 54 Mbps kort,normal hastighet er 2-2,5 MB/s med et 54Mbps kort..

Hva mener du egentlig med 20 mbs? hvor får du dette tallet fra?

Laster du ned torrents og får rundt 2 MB/s så er det normalt med et 54mbps kort.

 

Start oppgavebehandlingen og sjekk hastigheten du er koblet opp med under nettverk.

 

post-16269-0-67438100-1330184855_thumb.jpg

Endret av TaZ
Lenke til kommentar

Trådstarter måler sikkert 20Mbit mot speedometer på nett. At bittorrent oftest måler bytes, endrer ikke dette :)

 

Når det gjelder 54Mbit, så er dette bruttohastigheten på data/radioforbindelsen.

Det normale er 20-35% nettohastighet. Dette skyldes at det er toveis radioforbindelse og overhead (feilkorrigering).

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

54 Mbps får du uansett ikke med wlan,det er kun teoretisk max hastighet på et 54 Mbps kort,normal hastighet er 2-2,5 MB/s med et 54Mbps kort..

Hva mener du egentlig med 20 mbs? hvor får du dette tallet fra?

Laster du ned torrents og får rundt 2 MB/s så er det normalt med et 54mbps kort.

 

Start oppgavebehandlingen og sjekk hastigheten du er koblet opp med under nettverk.

 

post-16269-0-67438100-1330184855_thumb.jpg

 

Se vedleggene hvor jeg får tallene fra.

post-270163-0-87470800-1330187497_thumb.jpg

post-270163-0-08371900-1330187519_thumb.jpg

Lenke til kommentar

At det står 20M der har ingenting med 20Mbps å gjøre,det betyr rett og slett 20Mhz,noe noen andre sikker kan forklare av er bedre enn meg..

 

Har du testet faktisk hastighet feks. her http://www.speedtest.net/

Og sitt gjerne et par meter unna routeren når du tester..

 

Her er mitt resultat med 54 Mbps

1796817704.png

 

Og med 300Mbps

1796819171.png

Nå skal det sies at jeg har 25Mbit linje men du ser hvor trådløst på 54 Mbps maxer ut.

 

300Mbps nettverkskort (intel) finne du veldig billig på ebay,rundt10- 15$ (60-90kr) ink frakt.

 

Skru opp og se hvilket kort du har..

 

http://www.insidemylaptop.com/remove-hard-drive-memory-wireless-card-keyboard-hp-pavilion-dv9000/

 

kort

http://www.ebay.com/itm/Intel-Wifi-Link-5100-512AN-MMW-PCI-E-Mini-802-11N-Wifi-Card-Wlan-Full-Size-300M-/310346403020?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4842164ccc

 

Drivere til kortet finner du på www.intel.com

Endret av TaZ
Lenke til kommentar

Båndbredde i MHz er hvor mange "kanaler" en overføring bruker.

2,4GHz-båndet består av 80MHz båndbredde. Da har man plass til 4 stk 20MHz-kanaler eller 2 stk 40MHz.

 

Innenfor disse overføringene på 20 eller 40MHz, så har man plass til en overføringshastighet som er avhengig av utstyr og teknologi.

11n med 2 datastrømmer overfører 130Mbit (brutto) på 20MHz og 300Mbit på 40MHz.

 

Enda nyere utstyr har 3 datastrømmer og 450Mbit. Senere kommer 4 datastrømmer og 600Mbit.

 

 

Uansett, så er man avhengig av utstyr i begge ender. Problemet nå er manglende 11n i PC.

Lenke til kommentar

Båndbredde i MHz er hvor mange "kanaler" en overføring bruker.

2,4GHz-båndet består av 80MHz båndbredde. Da har man plass til 4 stk 20MHz-kanaler eller 2 stk 40MHz.

 

Innenfor disse overføringene på 20 eller 40MHz, så har man plass til en overføringshastighet som er avhengig av utstyr og teknologi.

11n med 2 datastrømmer overfører 130Mbit (brutto) på 20MHz og 300Mbit på 40MHz.

 

Enda nyere utstyr har 3 datastrømmer og 450Mbit. Senere kommer 4 datastrømmer og 600Mbit.

 

 

Uansett, så er man avhengig av utstyr i begge ender. Problemet nå er manglende 11n i PC.

 

Takk for tålmodighet og svar. Spørs om jeg får prøve et wi-fi usb-adapter med 11n.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg lurer på hvor du kjøpte din Airlink3000DG? Jeg er på jakt etter en slik ruter men finner ingen steder i Norge (hverken fysiske butikker eller nettbutikker) som har den. Elkjøp har f.eks. kun lillebroren 1000DG som bare har 2,4 GHz.

 

Gjør deg selv en tjeneste og styr unna Jensen. Elkjøp har knapt brukbare routere i hyllene.

De beste ASUS-modellene er veldig stabile. : Asus RT-N56U eller RT-N66U anbefales. Ellers har Netgear og Linksys/Cisco noen gode routere.

 

http://www.smallnetb...ter-charts/view

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Grete

 

Trådløse nettverkskort basert på 54Mbps standarden gir deg kun ca. 20Mbps med overføring, og det er nok helt sikkert det som er

problemet her. AL3000DG er som du riktig nevner sender på både 2.4 og 5GHz, og det er viktig at du har et trdåløst kort

som støtter minimum 11n (300) for at du skal få full hastighet. Om du vil benytte deg av 5GHz nettverket må nettverkskortet også støtte

5GHz frekvensen.

Produktet som passer bra sammen med AL3000DG heter AL300D, og er et USB adapter som gir deg full støtte for begge frekvensene

ruteren din sender.

 

AL3000DG + AL300D har ingen problem med å gi deg 70Mbps trådløst, forutsatt at du bruker en kanal som ikke er forstyrrelser på.

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg lurer på hvor du kjøpte din Airlink3000DG? Jeg er på jakt etter en slik ruter men finner ingen steder i Norge (hverken fysiske butikker eller nettbutikker) som har den. Elkjøp har f.eks. kun lillebroren 1000DG som bare har 2,4 GHz.

 

Gjør deg selv en tjeneste og styr unna Jensen. Elkjøp har knapt brukbare routere i hyllene.

De beste ASUS-modellene er veldig stabile. : Asus RT-N56U eller RT-N66U anbefales. Ellers har Netgear og Linksys/Cisco noen gode routere.

 

http://www.smallnetb...ter-charts/view

Lenke til kommentar

Hei Jan,

vi i Jensen Scandinavia er veldig opptatt av å produsere gode og brukervennlige produkter til det Skandinaviske markedet. Som alle andre produsenter som tilbyr trådløse nettverksprodukter opplever også våre kunder problemer med noen av våre produkter.

I slike tilfeller er vi alltid opptatt av å finne gode løsninger for kunden uansett om problemet skyldes feil i selve produktet, forstyrrelser fra omgivelsen eller brukerfeil.

 

Som Tor forklarte i sitt innlegg her på forumet har trådløse nettverk som bruker 2.4GHz frekvensbåndet sine begrensninger og er mer og mer utsatt for forstyrrelser. Forstyrrelsene skyldes ofte andre trådløse nett men kan også komme fra andre enheter som for eksempel trådløse høyttalere og/eller trådløse sendere som overfører TV signalet etc.

 

Generelt sett kan jeg si at vi har mange titalls tusen fornøyde brukere og at vi er fokuserte på å gi kundene som opplever problemer sakkyndig hjelp og veiledning.

 

Jan, tar gjerne kontakt med meg for å ta en prat slik at jeg kan finne ut hvorfor du mener at man ikke skulle kjøpe Jensen Scandinavia produkter.

 

Volker Kluge

Teknisk sjef

Jensen Scandinavia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...