Gå til innhold

Halvparten av «smarte» TV-er er ikke på nett


Anbefalte innlegg

Jeg har også en UE55D8005.

 

Mine tanker om "smart tv":

Jeg bruker det ca. aldri.. Har vært inne å sett på ting, jeg testet å publisere en ting på facebook fra tven.. Var også innom filmleietjenesten for å kikke, men jeg har ikke leid noe der enda.

 

Det vi trenger, er en android tv som gir alle apps man har i android os. Men fremdeles er jeg usikker på om jeg ville brukt det på tven så mye.

 

5" nettbrettet som fulgte med tven (galaxy s 5" wifi) bruker jeg en god del. Jeg har også android telefon, men 5" på nettbrettet er kulere til wordfeud enn 4.3" mobil :-) ELlers er dual view genialt..

 

ps. om dere oppgraderer og ødelegger appen ved uhell, ta den ned på nytt via samsung market. (siste update på android market er ødelagt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det ikke blir brukt her i huset er rett og slett for at den er for dårlig. Tar heller opp laptopen og ser en youtube video på den enn direkte via det tungvinne og treige menyene til tven. I tillegg så kjøpte jeg wdtv før jeg kjøpte denne tven, så tar alt av musikk og video via den uansett.

Lenke til kommentar

Og hva med alle de som blir prakket på Smart TVer av slibrige selgere.

 

For ikke å snakke om de (slike som meg) som "MÅ" velge en Smart TV for å få funksjonene man er ute etter, det være seg bra panel i skjermen og nødvendige tilkoblinger. Jeg bryr meg katta om disse dustefunksjonene i Smart TVer, bruk penga på det som faktisk har noe å si i en skjerm.

 

Nå har ikke jeg noen Smart TV da (Samsung LE-A656), men antar med denne utviklingen at jeg bare må godta at neste skjerm kommer med "Smart funksjoner" og 3D, makan så nytteløst. Burde egentlig vært tilkjøpbare moduler i stedet.

 

Forøvrig, nettverksfunksjonen er den eneste jeg kan se nytten i å ha, med tanke på firmwareoppdateringer og det å spille av videomateriale direkte fra et NAS eller lignende.

Lenke til kommentar

Den beste appen til Samsung smart tv er Plex, Media pc'n min er satt i garasjen etter at tv'n kom inn i huset og jeg fikk plex inn på den.Flott brukergrensesnitt, spiller alt av filmer, 3d i sbs.Allshare var trasi og dro noe maskin kraft av serveren, mens plex bare daffer på 1% av cpu.Kun ett minus får ikke undertekster det savner jeg litt i fra XBMC.Men alt av lyd går i optisk kabel fra tv'n til recivern.Og beste av alt når man går inn på tv serien sin, spiller kjenningsmelodien til tv serien.

 

Hvor finner du Plex appen på Samsung SmartTV??

 

Som så mange andre her bruker jeg ikke SmartTV da det er fantastisk dårlig. Har riktignok TVen min koblet på nettet, men det er kun fordi den har innebygd WiFi og spurte om å koble seg opp ved første oppstart. Om Plex appen er tilfredsstillende responsiv og med god kvalitet blir det første smart-funksjonen jeg tar i bruk. Trodde det kun var LG som hadde Plex app. Til nå har jeg hvertfall ikke klart og finne den hos Samsung, og det sier vel litt om hvor tungvindt og lite oversiktelig systemet er.

 

Edit:

Som jeg trodde ver den ikke tiljengelig hos Samsung. Den kan derimot legges til gjennom develop konto. Tester ut...

 

Edit 2:

Etter en test av Plex gjennom SmartTV er jeg ikke imponert. Noe skyldes nok appen. Synes det var en klønete sortering. Default var etter dato lagt til, i stedet for navn. Fant ikke umiddelbart en måte å endre dette på, selv om det nok er mulig. Det mest graverende var derimot bildekvaliteten. Bildet ble alt for soft, det manglet kontrast, mye moire og dårlige bevegelser. Virket rett og slett ikke som appen dekterte riktig framerate. Har lagt merke til det samme ved bruk av DLNA (som jeg også mener ikke er godt nok). SmartTV forblir derfor ubrukelig for min del.

Er forøvrig stor fan av Plex på PC og iPad.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Samsung hadde en app-konkurranse i USA; der man kunne vinne myyyye penger.

Men det gjaldt dessverre bare i USA.. Dårlige greier :-P

 

Ellers ang smarttv greiene: Det er helt sikkert noen som bruker det, det kan jeg egentlig vedde på. Men jeg tror ikke de yngste bruker det.

 

Jeg vil tro det kan være fint for enten studenter eller for eldre.

De eldre slipper da å starte pc'en og de har kanskje ikke en laptop.

 

Dette forutsetter at de klarer å få tven på nett, selvsagt!

Man kan jo med samsung nettbrett fjernstyre tv'en og se tvprogrammet, etc. bruke nettbrettet som input/output device,m.m. men vet folk at det går an?

Lenke til kommentar

Ellers tror jeg problemet er pressen, de skriver bare om apple.

Se denne latterlig dårlige artikkelen:

http://www.ba.no/forbruker/multimedia/article5940596.ece

 

Det er så dårlig, hva er det for noe? Reklame for apple?

De har bilde av en samsung tv og skal informere om at om du kjøper en iphone og en apple tv, kan du streame til tven.

 

Det er hårreisende! Det burde stått: Ikke kjøp apple, da må du kjøpe en ekstra boks! Apple vil jo ikke ha noe med DLNA å gjøre. Artikkelen burde heller handlet om "Hvordan få smarte smarttelefoner på tven!"

Lenke til kommentar

At forhandlere informerer for dårlig om smart tv`s muligheter, blir for tynt. Er selv tv-selger, og har ingen problemer med å forklare fordelene, og ingen problemer med å selge smart tver. Problemet med smart tv er at de konkurer på et marked som for tiden er dominert av laptoper, nettbrett og mobiler, og disse platformene er vesentlig mer intuitive i bruk. Om produsentene bør rette opp noe burde det være å gjøre bruksmønsteret enklere, f. eks ved å integrere 5" trykksjermkontrollere med tilgang til bilblioteker, musikk, film etc. Evnt. magic-remote lik den til nyere LG-tver. Samtidig må problemet med hvordan en smart-tv kveler nettet løses, for med dagens gjennomsnittshastigheter på nettet blir smart-tv som en treg, knotete dekoder i sammenligning med en pc/nettbrett. Et annet problem er at produsentene bruker for lang tid på å inngå avtaler med levrandører av videinnhold osv, slik at når det endelig er innhold, er løsningen foreldet og man har noe nytt og bedre. At alle måtte ha HD-tv eller at alle måtte ha LED-tv, betyr for meg at design og bildekvalitet fremdeles er viktigst. Tillegsfunksjoner, 3D, smart-tv, nett osv, blir kun sekundære faktorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...