Gå til innhold

[Løst] Komponenter til stasjonær til 4000-6000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger assistanse til kjøp av stasjonær-pc.

 

Den skal hovedsaklig brukes til programmering i Java, AS3, PHP og VB.NET, men spiller litt innimellom så ingen nedtur om den klarer å kjøre spill som Heroes of Newerth og NFS:The Run.

Programmene jeg hovedsaklig bruker til programmeringen er Adobeprogrammene Flash CS55, Dreamweaver CS5 og i mindre grad Photoshop. Spill som sistnevnte trenger absolutt ikke å kunne kjøres på maks grafikk.

 

Hovedprioriteringen er høy oppløsning på skjerm/skjermkort (1920x1080/1920x1200),

og mulighet for tilkobling med 2 (like) skjermer. Skjermstørrelsen skal være 21-24".

Er veldig usikker på minstekrav til prosessor, minne og hovedkort.

 

Komplett handleliste

En kamerat satt opp denne listen, men ville gjerne at jeg skulle høre med folket her får ikke å gå på en smell :)

 

Komponenter som skal kjøpes:

  • 2x skjermer
  • Skjermkort
  • Minnekort
  • Hovedkort
  • Strømforsyning

 

Ønsker å holde meg rundt 4-6000,- uten skjermer.

Setter stor pris på alle svar og innspill, sett gjerne opp eksempelliste på komplett.

 

Mvh Harald

Endret av aralll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Trenger assistanse til kjøp av stasjonær-pc.

 

Den skal hovedsaklig brukes til programmering i Java, AS3, PHP og VB.NET, men spiller litt innimellom så ingen nedtur om den klarer å kjøre spill som Heroes of Newerth og NFS:The Run.

Programmene jeg hovedsaklig bruker til programmeringen er Adobeprogrammene Flash CS55, Dreamweaver CS5 og i mindre grad Photoshop. Spill som sistnevnte trenger absolutt ikke å kunne kjøres på maks grafikk.

 

Hovedprioriteringen er høy oppløsning på skjerm/skjermkort (1920x1080/1920x1200),

og mulighet for tilkobling med 2 (like) skjermer. Skjermstørrelsen skal være 21-24".

Er veldig usikker på minstekrav til prosessor, minne og hovedkort.

 

Komplett handleliste

En kamerat satt opp denne listen, men ville gjerne at jeg skulle høre med folket her får ikke å gå på en smell :)

 

Komponenter som skal kjøpes:

  • 2x skjermer
  • Skjermkort
  • Minnekort
  • Hovedkort
  • Strømforsyning

 

Ønsker å holde meg rundt 4-6000,- uten skjermer.

Setter stor pris på alle svar og innspill, sett gjerne opp eksempelliste på komplett.

 

Mvh Harald

 

jeg har ikke noe eksempelliste på komplett.no fordi komplett er en dyr butikk

 

men jeg har laget dette oppsette på dustinhome:

 

post-227710-0-10756700-1329998009_thumb.png

 

yter mye bedre, og i budsjettet er det også råd til en SSD hvis du ikke har det, eller OS hvis du ikke har det, eller en god prosessorkjøler så du kan få overklokka den ;)

Endret av olestokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...