Gå til innhold

UKM, er det fair play?


AloBeger

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ikke sikker på om jeg har plassert dette i riktig kategori, men prøver meg fram ;)

 

 

Har egentlig lurt på i en stund nå om hva andre mennesker syns om at lokale personer er dommere i UKM (ungdommens kulturmønstring)?

Jeg mener selv at en som skal dømme ungdommer i UKM burde være en fra en annen by, eller ikke ha kjennskap til medlemmene i bandene. Selvfølgelig ser jeg det at det bør være en eller flere fra byen som bør velge ut hvem som best skal representere byen de skal "kjempe" for, men i mitt tilfelle så vet jeg at det er favorisering mellom dommere og band, og det er tross alt en ungdoms konkurranse det er snakk om her, ikke MGP eller lignende...

Føler nesten at vinneren i UKM i min by allerede er valgt ut, og alt pga. god gammel "rævslikking" fra ett av bandene..

 

 

Så jeg lurer på andres syn når det kommer til slik favorisering i en ungdoms konkurranse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sende inn dette som et tips til arrangøren av ditt lokale UKM, det kan være de ikke har tenkt på dette fra før i det hele tatt :)

 

Mange steder er det ungdomsrådet som står som arrangør, og de tar gjerne i mot tips. Ellers kan du høre med kulturavdelingen i kommunen ;)

Lenke til kommentar

Det er en mønstring og ikke en konkurranse.

 

Men jeg ser hva du mener.

Kommunen vår er såpass liten at det er kun to stykk som melder seg på, så har ingenting å si. :!:

 

Jeg mener at alle kommuner har 20 minutter med spilletid?

 

Lykke til med UKM!

Endret av zHemoglobinZ
Lenke til kommentar

Altså, det sies at det ikke er en konkurranse. Men målet er jo å komme lengst. Få vist fram talentet sitt til flest mulig publikum. Ergo en konkurranse, imo.

 

However, jeg er en danser. Har deltatt på UKM to ganger.

Det jeg synes er synd er at det er mest fokus på sang. Det er mange konkurranser for musikk, men så og si aldri for dans, drama, etc.

Problemet ligger ofte i at dommerne ikke har erfaring i drama, dans, scene og komedie. Det er mer sang og band.

Det som blir igjen til fylkes- og landsmønstringa er mye musikk og lite av annen sceneunderholding.

 

Synes de er gode på kunst-delen, tho.

Lenke til kommentar

Du kan jo sende inn dette som et tips til arrangøren av ditt lokale UKM, det kan være de ikke har tenkt på dette fra før i det hele tatt :)

 

Mange steder er det ungdomsrådet som står som arrangør, og de tar gjerne i mot tips. Ellers kan du høre med kulturavdelingen i kommunen ;)

 

 

Hei!

 

Tenkte på det du sa om å kontakte arrangørene for UKM i min kommune, men fant fort ut at en stor del av arrangørene også har ett spesielt forhold med det ene bandet... Så vet ikke hvor langt jeg kommer om jeg skal snakke med dem om det ;D

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig har de faktisk ikke tenkt over at de sender det bandet videre sånn uten videre, og det er aldri dumt å komme med forslaget. De voksne som sitter med det øverste ansvaret for arrangementet har uansett en viss innflytelse, og om du sier dette er det stor sjanse for at minst én av dommerne vil komme fra en annen kommune :)

 

Men min erfaring har jo uansett vært at juryen er interessert i å vise fram det beste fra kommunen, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...