Gå til innhold

Muligheter for evnt bestiling av hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg leste igjennom Q&A men jeg fikk egentlig ikke noe særlig godt svar.

 

Jeg leter etter en person som har muligheter til å lage en oppegående side

Er dette rette plassen for å spørre om hjelp, eventuelt komme i kontakt med noen som kan lage en side? Det er ikke snakk om noe mye arbeid, men rundt 1000kr kan avses til en Ok side.

Endret av regeay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok desverre ikke særlig langt med 1000,- til en hjemmeside, uansett hvor enkel den er og selv om du har webhotell og domenenavn fra før...

Vil anbefale deg at du strekker deg til et minimum av 3500,- Da vil nok noen kunne komme opp med en start for deg hvertfall (ved bruk av en CMS løsning)...

 

Personlig har jeg aldri startet på et prosjekt så langt ned som 3500,-

Nå jobber jeg riktig nok ikke med CMS eller lignende heller - Jeg skreddersyr nettsteder fra bunnen av, uten bruk av slike ferdigmaler.

Men alikavel kan jeg ikke se for meg at det er mulig å bruke mindre en 4-6 timer på å sette opp et fungerende nettsted og få det på nett...

 

Jeg er klar over at ting kan gå fort. Man har jo disse "hjemmeside på 1-2-3 / 5 minutter" -løsningene og lignende.

Noen webhotell tilbyr også intergrerte CMS som Drupal, WP etc. som man kan installere bare ved et par klikk som gjør mesteparten av jobben for deg, og lar deg omtrendt begynne å fylle opp nettstedet ditt med innhold omtrendt umiddelbart.

Men alikavel går tiden fort...

 

Pressiserer igjen at jeg ikke er veldi kjent med disse CMS løsningene, og det er godt mulig jeg tar feil. At det er bare et lite hopp og et lakk, så er du på nett :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

WordPress - er ikke det mest tilrettelagt for blogging?

Skal ikke påstå noe da jeg ikke er veldi kjent med CMS, men har altid sett på WP til blogging...

 

Uansett, her kan du finne endel nyttig informasjon på om bruk av CMS som WP og Drupal : hjemmeside.org.

Greit lagt opp med innføringsvideoer og sånt samt et forum du kan stille spørsmål ;)

Lenke til kommentar

Wordpress var opprinnelig en bloggplattform, det stemmer.

 

De siste årene har systemet gått igjennom store endringer, og idag er det forholdsvis små forskjeller på Wordpress og andre sammenlignbare CMS-systemer som Joomla og Drupal.

 

De har alle sterke og svake sider, men om du skal ha en "vanlig" nettside med oppdateringsmuligheter spiller det ingen rolle hvilken av disse du velger.

 

Mye av diskusjonen rundt WP eller ikke WP dreier seg nok (dessverre) i stor grad om personlig preferanse.

Endret av agm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...