Gå til innhold

Normal lønn for sommerjobb? 3. årsstudent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

tittelen sier vel alt: jeg har nå fått jobbtilbud etter 3. året på datateknikk-studiet på NTNU, men synes lønnen var rimelig dårlig. Så derfor lurte jeg litt på hva som var vanlig?

 

Det er snakk om en sommerjobb som utvikler.

 

Håper på raske svar, ettersom jeg må svare på tilbudet snart!

 

Kan tenke meg at 175-250,- i timen vil være en normal lønn for en uferdig utdanna kar :) Hva fikk du?

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en telefon for å høre om dette ikke var en trykkleif.

 

Alt under 135kr/t er totalt uakseptabelt etter min mening, det er det de tjener i kassa på rema (ca.).

 

Men er det snakk om noen måneder vil jeg råde deg til å ta den uansett dersom jobben ser fin ut på CVen.

 

Edit: Ser posten over kom rett før. Bedriften burde virkelig skamme seg! Jeg tjener vesentlig bedre enn deg på min deltidsjobb (+gode muligheter for overtid).

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Kanskje dette ikke stemmer for NTNU-studenter. Min erfaring er at det største problemet man har som nyutdannet er mangel på relevant jobberfaring og referanse når man søker på de første jobbene, og at det derfor ikke er gitt at drømmejobben og de beste lønningene venter på deg rett etter endt utdanning.

 

Dessuten er det begrenset hvor mye man får utrettet på to måneder ettersom det tar tid før ratioen mellom levering og utgift kommer i balanse. Det er ikke urimelig å anta at det kan ta en måned før man begynner å produsere noe av verdi.

 

Vel, lønnen var ikke så stor, men jeg vil faktisk appludere bedriften for å åpne for sommerjobbstilling med programmering. Det gir ett bedre utgangspunkt for de som har dette på CV når de skal ut i arbeidsmarkedet senere.

 

Med forbehold om at bedriften har ett anstendig rykte så ville jeg helt klart vurdert dette. Kanskje du kan se på det som en trainee stilling. :)

Endret av dahuff
Lenke til kommentar

meget dårlig lønn, men så er det snakk om sommerjobb hvor IT bedrifter ofte benytter anledningen til å ta inn studenter (som er billige og ofte ueffektive) slik at de kan vurdere dem før e.v videre ansettelse som deltidsarbeidere eller fulltidsarbeidere etter utdanning.

Eller så kan det være at de kun er ute etter billig arbeidskraft, noe som er lite sannsynlig i mine øyne med tanke på at det er kun en sommerjobb (opplæring tar sin tid).

 

er nok lurt å høre litt rundt på skolen og høre om andre studenter har erfaringer med denne bedriften.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her bør du kanskje vurdere hva som er viktigst for deg. Hvis du tror det kan bli vanskelig å få jobb etter endt utdanning, er det kanskje lurt å få med litt erfaring på CVen. Hvis det er pengene som er viktig, er jo lønnen her latterlig lav, og du burde kanskje vurdere noe annet.

 

Jeg hadde deltidsjobb ved siden av masterstudiet (det var ikke NTNU), og lønna var basert på 360K i årslønn (dette var i 2008). Da begynte jeg på dette nivået uten noe som helst erfaring, og ikke spesialisering innenfor utvikling.

 

Det kan jo være du kan få muligheten til å fortsette deltid etter sommeren med en bedre lønn hvis du ønsker det og de har behov for det..

 

Slik som markedet er nå får du jobb som utvikler uansett,og jeg tviler på at to mnd erfaring har så mye å si (med mindre du har lavt karaktersnitt og det dreier seg om jobb\ikke jobb).

 

Uansett,lykke til! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...