Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gir bort TR nettverk til den som henter i Oslo...


Anbefalte innlegg

noen i bergen som kan stille opp mot dette?

 

må være noen som vil være ennå litt snillere her i denne delen av norge også:)

 

Skal se om jeg får husket på det nestegang jeg vil bli kvitt noe gammelt drit.

 

Det eldste drittet jeg har nå er en AMD XP1800+ på et ASUS A7V8X Gold kort, med et ATI Radeon 9100 skjermkort. Dette er sånn skrap som jeg hadde liggende, som ble til en server. Skjermen er greit nok ganske dritt. Ser ut som om den har fått svartedauen eller noe, passer iallfall med navnet. Blir bare mørkere og mørkere. Og tilslutt er det vel ikke mulig å se noe i det hele tatt.

 

Hva er det med IBM som fenger så vanvittig. Bedrifter skal alltid ha IBM. Er det ikke på tide at dere finner ut at IBM er skikkelig dårlig hardware. Token Ring er vel det eneste de har laget som er nesten feilfritt, dog treig som bare juling. Om du har noe FDDI stuff så reiser jeg med glede over for å hente.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hele kommer til å kastes om ingen er interresert... Take it or leave it.... Ingen garanti, ingen reklamasjonsmuligheter... Alt eller ingenting...

 

Om du virkelig er interressert, ring meg på Mandag og kom ev. over for å ta en titt....

Må du si at det blir kastet, om og om igjen ??

:)

Kan jo bli kø, hos deg.

Kommer bort på mandag, jeg

:)

 

Tydeligvis må han si det om og om igjen, for folk spør jo om det samme spørsmålet flere ganger... Han vil bli kvitt ALT! Fatter ikke at det er så vanskelig å fatte :roll:

 

By the way: fint at noen gidder å ta seg bry med å fordele ting som de selv ikke vil ha/har bruk for lenger... stå på trn100

Lenke til kommentar

Hva er det med IBM som fenger så vanvittig. Bedrifter skal alltid ha IBM. Er det ikke på tide at dere finner ut at IBM er skikkelig dårlig hardware. Token Ring er vel det eneste de har laget som er nesten feilfritt, dog treig som bare juling. Om du har noe FDDI stuff så reiser jeg med glede over for å hente.

 

-Chief-

 

Ehh, IBM dårlig hardware? Røyka sokka dine?

x86 hardware lager de jo ikke og POWER serien eier jo.

Lenke til kommentar
noen i bergen som kan stille opp mot dette?

 

må være noen som vil være ennå litt snillere her i denne delen av norge også:)

 

Skal se om jeg får husket på det nestegang jeg vil bli kvitt noe gammelt drit.

 

Det eldste drittet jeg har nå er en AMD XP1800+ på et ASUS A7V8X Gold kort, med et ATI Radeon 9100 skjermkort. Dette er sånn skrap som jeg hadde liggende, som ble til en server. Skjermen er greit nok ganske dritt. Ser ut som om den har fått svartedauen eller noe, passer iallfall med navnet. Blir bare mørkere og mørkere. Og tilslutt er det vel ikke mulig å se noe i det hele tatt.

 

Hva er det med IBM som fenger så vanvittig. Bedrifter skal alltid ha IBM. Er det ikke på tide at dere finner ut at IBM er skikkelig dårlig hardware. Token Ring er vel det eneste de har laget som er nesten feilfritt, dog treig som bare juling. Om du har noe FDDI stuff så reiser jeg med glede over for å hente.

 

-Chief-

 

Ypperlig.... får vel forhåndsbeskjed jeg då vel? :D

Lenke til kommentar

Hei alle,

 

Takk for interressen... Trodde egentlig ikke noen gamle maskiner og TR-nett ville skape så mye oppstuss :-)

 

Jeg har blitt kontaktet av en som ønsker å sette sammen noe utstyr til vanskeligstilt ungdom, og synes dette hørtes så bra ut at om det er noe de kan bruke lar jeg dem få det...

 

Håper dere andre synes det er i orden, og beklager om noen måtte føle seg skuffet...

 

Om det skulle bli noe igjen poster jeg en ny melding senere.

 

Fortsatt fin helg!

 

Terje

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Hadde en hyggelig kar innom i dag som hadde lånt bil for anledningen og fikk med seg noen maskiner og skjermer...

 

Jeg tror også som det er sagt over at de fleste av oss har hva vi trenger, men for å unngå at noen kanskje føler seg litt snytt i forhold til overskriften min har jeg lyst til å offentligjøre den PM'en jeg mottok og som fikk meg til å ta avgjørelsen....

 

"Hei ! Jeg holder i disse dager på med å samle inn en del forskjellig datautstyr som en IT-Ingeniør og jeg skal "rense", sortere og sette sammen, for videre å gi det bort til en org. for vanskeligstilte ungdommer. F.eks. skole-ungdom som har foreldre som kanskje er på uføretrygd, er gjeldsofre eller av andre årsaker ikke har råd til å kjøpe datautstyr til barna sine. Dette medfører dessverre at mange av de blir hengende etter i data-undervisningen på skolen. Vi mente at disse ungdommene har det tøft nok fra før, og syntes ikke de i tillegg til de daglige problemene, skal bli "straffet" for å ha dårlig råd. Vi hadde derfor satt pris på om vi kunne fått lov å komme en tur innom. Vil du bli kvitt alt eller ingenting, så kan vi godt ta med oss alt...."

 

Håper ikke avsenderen har noe i mot det :-)

 

Grunnen til at jeg publiserer dette er at jeg i dag også fikk telefoner fra noen som ikke hadde sett min siste post her og som jeg i farten hadde glemt å svare/gi beskjed, hvilket endte med at jeg bare kunne beklage...

 

Om en drøy måned har jeg kanskje mer å tilby, da jeg bla. bestilte 6 nye PC'er i dag samt en ny Ethernet switch til tross for at jeg har en helt ny 24 porters switch som da blir avlegs... Legger det ev. ut her igjen når det skjer, og om noen skulle ha lignende prosjekter på gang vil selvsagt de bli foretrukket... Vet enda ikke hva det blir snakk om, men vil besvare eventuelle PM'er inntil det skjer...

 

Ha en fortsatt god dag, og en ekstra takk til de som har også har kommet med hyggelige tilbakemeldinger :-)

 

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar

Vel, skal være helt ærlig, og alle her på tråden har vært "ungdom" (med mindre 90% er det atm.) og det høres utrolig vanskelig ut at ungdom har det "dårlig" i norge. Det gjør selv situasjonen dårlig på skolen ved at de ikke følger med og driver med annet dritt, så de har bare seg selv/foreldre/lærere å skyde på, ikke selve det at de ikke har pc'er.

 

Det er nok av oss som har fått ok++ utdannelse uten pc både hjemme og på skolen.

 

Men synes det er fett noen faktisk gjør noe for ungdommen, skjer for ofte at bydels klubber legges ned og ungdomen har ingen sted å være. Jippi til staten :grumpy:

Lenke til kommentar

Med stor fare for at dette kan bli en annen debatt som hører inn under en helt annen tråd, er jeg enig med deg SineTwo, om jeg leser deg rett...

 

Det er nok mange ungdommer som føler seg "vanskeligstilt" fordi de ikke fikk mobiltelefon og/eller PC eller hva det måtte være til Jul eller fødselsdag... Likeledes er det mange ungdommer som i mangel på egen fantasi kritiserer foreldre og smafunnet forøvrig fordi de ikke har noe å finne på... Klubber og tilholdssteder blir lagt ned, og det offentlige har skylden, ikke minst når kriminelle handlinger blant såkalte frustrerte ungdommer skal forsvares av profesjonelle advokater...

 

Det er kanskje heller slik at foreldrene ofte er de virkelig vanskeligstilte, fordi mange ungdommer i alt for stor grad blir forsøkt skånet for slike ting som økonomiske problemer, og plent nekter å forstå hvorfor andre på samme alder får hva en selv ikke har...

 

Mener ikke at det er ungdommens skyld, men fra å ønske seg en ny hjemmesydd bukse (for å ta litt i! :-)) kreves nå moteklær til hundrevis av ekstra kroner bare for å få med en ekstra skinnfille på de allerede dyre (og ferdig utslitte) merkevarene... Dette er ikke noe jeg 'tror', men jeg ser det fra de fleste jeg er onkel til...

 

Både samfunn og tildels foreldre har skylden for det... Vi er alle så fordømt opptatt av å heve oss over gjennomsnittet i materielle verdier for å imponere naboen, at det snart er ingenting annet som gjelder...

 

Da er det ekstra godt å vite at det fremdeles finnes noen som 'hever seg over' den tanken, og har overskudd nok til å bry seg om andre enn bare seg selv i et samfunn hvor størrelsen på TV'en er i ferd med å bli så viktig at enkelte ser ut til å være villige til å gå i døden for det :-)

 

Dengangen jeg var ung (to tre år siden :-)) fant vi forøvrig på ting selv... Følte aldri noe behov for å henge utenfor den lokale kebab-sjappa (Les kiosken!) og føle meg utenfor fordi familien/myndighetene ikke stilte opp med gratis biljardhall og/eller penger nok til å kunne betale for det på et privat eid sted... :-) Min første datamaskin kjøpte jeg for penger jeg tjente selv, og med stor fare for å utsette meg selv for hets pga. det er det faktisk noe jeg fremdeles er litt stolt av :-)

 

Det er sikkert mer akseptert i dag å løpe hjem til mamma, trekke henne i skjørtet/buksene, og skrike JEG MÅ HAR MER PENGER :-)

 

Vet det høres gammeldags ut, men man har jo tross alt litt ansvar for egen tilværelse også, i allefall etter å ha fylt 7 eller noe :-)

 

Ha en fin dag! Beklager 'off topic'en :-)

 

Terje

Lenke til kommentar

Er 110% enig i det du sier - mye sense :)

 

Er vel bare det å tilføye at jeg synes så utrolig synd på barn som ikke får støtte fra foreldre. Jeg kjenner flere personer som har foreldre med nok av penger (splitter nye topp biler, sinnsykt hus (trolig arvet? :) ) - men gir aldri noe til barna. Foreldrene har råd til å bo i sentrum, men ikke nok penger til å gi barna 50,- eller liknende for en god slum kebab?

 

Synes det er trist at foreldre ikke støtter barna sine like mye som de skulle ha gjort - oppdragelse moraler og etikk får man fra de som forsørger for deg, uten det har man ingen annet sted å lære (kanskje skolen, men de gjør det som oftest (i 99% av tilfellene) ikke.

 

Fett at noen da gjør noe for barna/ungdommen, men det vi trenger er skikkelige ansvarsbevisste foreldre som kan skille mellom rett og galt. Voldelige og kriminelle handlinger får de tvilsomt fra tv.

 

Men ungdommen kan ikke tro at alle andre skal ta vare på dem. Ser stadig vekk rike barn som driver med alt for mye av både alkohol og dop - så selvom man har penger eller ei velger man selv en vei :p

 

Vanskelig å diskutere, men greit å få frem noen poeng.

 

SineTwo

Lenke til kommentar

Tankevekkende det også... Er det allikevel bare penger det er snakk om??

 

Håper ikke penger er det eneste vi foreldre kan bidra med... Selv om det bare er snakk om 50 kroner...

 

Har man foreldre med mye penger kan man vel stort sett i allefall glede seg over et eget rom, selv om de rike foreldrene har anskaffet det bare for å slippe å se ungene hele tiden? For ikke å snakke om et kjøleskap som alltid er fullt om man skulle være sulten?! :-)

 

Forresten er det vel også slik at for hver eneste 50 lapp de rike foreldrene gir sine barn vil de fattige foreldrene bare føle seg fattigere hver gang de blir bedt om like mye av sine?

 

Kan jo hende de rike foreldrene som holder litt igjen har tenkt over nettopp det?

 

Synes du sier mye fornuftig, men du mener vel ikke at manglende penger til Kebab er en av årsakene til ungdomskriminalitet?? Mulig jeg leser litt mellom linjene her, men noe virker litt sammenblandet...

 

Lurer ellers også litt på hvor mye moral, etikk og oppdragelse som oppnåes ved å gi barna 50 kroner (eller mer!) bare de spør om det?

 

Viser antageligvis bare at jeg henger mer etter enn det jeg faktisk trodde jeg gjorde :-)

 

Et spørsmål som kunne være fristende å stille i denne sammenheng kunne være hva ungdom helst ønsket seg: Foreldre med mye penger som ikke gir dem bort, foreldre med lite penger som gir over evne, eller foreldre som har helt andre verdier?

 

Det var ellers som tidligere nevnt ikke meningen at denne tråden skulle utvikle seg på denne måten, men håper at eventuelle moderatorer her har forståelsen for at slikt kan skje når det ene tar det andre, og ev. heller flytter en egentlig interressant debatt dit den måtte høre hjemme fremfor å stenge den?!

 

Terje

Lenke til kommentar

Vel, 50,- greia var et eksempel på foreldre som ikke gir en døtt om barna sine selvom de evt. har råd til det.

 

orker ikke å diskutere noe særlig (er trøtt nå og vil spille wolfenstein enemy territory :) ) - men moraler og etikk bør komme fra foreldre/forsørgere. Pointet mitt er vel egentlig: om ikke forsørgere kan lære etikk o.l. - så er de doomed. Fordi lærere i norge bryr seg lite om barna personlig, det er mer snakk om karakterer osv., og det er det. Ingenting skjer på foreldre møter osv. Hadde en klasseforstander som var utrolig engasjert i elever og i arbeidet sitt, sinnsykt bra lærer.

 

Men vi kan ikke gjøre noe med dagens ignorante unge (og tro meg, det finnes en hel drøss av dem :) )

 

SineTwo

Lenke til kommentar
IBM = "Ikke bra maskinvare" hehe...bare tulla ;)

 

Ville aldri ha kjøpt en IBM maskin til eget bruk, men i forhold til et konsern med vel 30.000 PC'er verden over som skal 'snakke' sammen er det ikke så mange leverandører som kan stille opp med et nettverk av standardløsninger som IBM...

 

International Business Machines er vel det IBM betyr og faktisk er?! Om alle 30.000 brukere skulle løpe rundt å plukke sine egne komponenter, ville nok kanskje de 800 IT-Ansvarlige med hver sin nettverksløsning ha et større problem med å få sine 500 ulike servere til å få det hele til å henge sammen? :-)

 

Tviler på at komplett.no kunne ha tatt på seg en slik oppgave? Når man videre trekker inn alle de ulike systemene, med forskning, design, produktutvikling, produksjon og salg som også skal henge sammen...

 

Som sagt, i en slik sammenheng er på en måte ikke FPS i Counter Strike avgjørende for valget av leverandør :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...