Gå til innhold

Test: Nokia 700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke denne testen... For det første kan man ikke klage på at en såpass liten telefon ikke er god å skrive sms på i portrettmodus når man ikke slår på T9-tastatureet. En så liten mobil har rett og slett ikke plass til qwerty-tastatur på kortsida. Det har ingenting med Symbian eller Nokia å gjøre, og problemet løses som sagt enkelt ved å bytte til vanlig 12-tasters modus.

 

La meg for ordens skyld her si at jeg eier en N8 med Belle, ganske tilfeldig. Jeg ville egentlig ha en Android med godt kamera, men det fantes ikke da jeg skulle kjøpe ny mobil, så da ble det N8. Kjæresten har Android som jeg har brukt en del, og min mor har iPhone4 som jeg har måttet sette opp og hjelpe henne med hver gang hun sitter fast, så jeg er på ingen måte låst inne i Symbian.

 

Uansett synes jeg det er anmelderens svært subjektive mening at han ikke liker ikonene i Belle. Man kan da seriøst ikke trekke en mobil fordi man ikke liker ikonene?! Gamle Symbian (Anna og tidligere) var ikke noe pent eller behagelig (jeg har beholdt min N8 primært pga kameraet) men med Belle er dette virkelig endret! Selv på en gammel mobil som N8 flyter alt nå (endelig!!) minst like raskt som på en iPhone eller SE Arc. Og Belle ser da også mye mer moderne og strømlinjeformet ut enn det nå eldgamle iOS-designet. Synes jeg, i alle fall.

 

Symbian er, som jeg opplever det i daglig bruk, et flott og enkelt konfigurerbart mobil-OS, og da Belle kom ble det like ryddig og stabilt som iOS, og mye ryddigere og penere enn mange av de glorete Android-oppsettene. Synes det er litt morsomt faktisk, med alle disse anmelderne som kappes om å være den som kan disse Symbian mest, uten i det hele tatt å vurdere kvalitetene til Symbian. Kun fordi man har vedtatt at Symbian er "gammeldags", og da gidder man ikke behandle det seriøst.

 

Altfor mange tester er bare en oppramsing av Android- eller iOS-løsninger, med påfølgende klaging på at Symbian ikke løser ting på akkurat samme måte.

 

Min neste telefon blir sannsynligvis en WP - om det kommer en godsak med bra kamera. Om ikke kan det fort bli en Android - eller kanskje til og med en ny Symbian!

Lenke til kommentar

Symbian er, som jeg opplever det i daglig bruk, et flott og enkelt konfigurerbart mobil-OS, og da Belle kom ble det like ryddig og stabilt som iOS, og mye ryddigere og penere enn mange av de glorete Android-oppsettene.

 

Må si meg helt enig med deg idet.

Skjønner heller ikke hvorfor Amobil har vurdert OSèt slik de gjorde i denne artikkelen...

Lenke til kommentar

De som vurderer denne telefonen gjør det vel først og fremst pga størrelsen (det er faktisk ikke alle som vil ha en svær telefon :roll: ) og da å trekke fram Galaxy Note blir for dumt. Videre så er Xperia Ray et mye bedre alternativ enn Ars S med tanke på størrelse...

 

Helt enig! De burde skrevet hvordan denne er i forhold til Ray (samme størrelse, tommer og pris). En mer relevant sammenligning enn Xperia Mini, som er 1,6 cm tykk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke denne testen... For det første kan man ikke klage på at en såpass liten telefon ikke er god å skrive sms på i portrettmodus når man ikke slår på T9-tastatureet. En så liten mobil har rett og slett ikke plass til qwerty-tastatur på kortsida. Det har ingenting med Symbian eller Nokia å gjøre, og problemet løses som sagt enkelt ved å bytte til vanlig 12-tasters modus.

 

Veldig enig her også. Jeg eier en Samsung med omtrent samme skjermstørrelse, og er bare latterlig å tru at det mest naturlige er å bruke qwerty. Og jeg har til og med små fingre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...