Gå til innhold

Platespiller? Del II


Anbefalte innlegg

Siden denne tråden så helt fucka ut, så lagde jeg like godt en ny tråd (jeg vet ikke åssen det er med dere, men jeg takler ikke å lese lenge av gangen på en sånn side...)

 

Vi fortsetter der vi var;

 

Takk for svar alle sammen! (spesielt hrichard...)

 

Lurer på om jeg heller skal vente litt og kjøpe en kvalitets-spiller brukt på qxl eller noe. Skal ihvertfall følge med.

 

Den jeg har får vel duge midlertidig...

 

Når jeg tenker etter blir det kansje litt dumt og kjøpe en platespiller som er beregna for DJ'er (etter hva jeg har forstått) når den primært skal brukes kun til avspilling...

 

Har også hørt masse bra om project spillere, og det er vel kansje det beste kjøpet når det gjelder hifi-bruk.

 

Er project-spillere helt håpløse til å scratche med?

 

Burde vel prioritert hifi-lyd fremfor DJ-spiller, men en bra spiller er en bra spiller, og det hadde jo vært litt heftig å ha en skikkelig DJ platespiller :woot: !

 

Enkelt og greit, hva synes dere jeg skal gå for?

 

Brukt Technics eller ny project? (koster vel omtrent det samme hvis projecten er med RIAA-forsterker, og hvis jeg finner techincsen til en OK pris)

 

Tror nok jeg venter litt unasett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

definitivt en 1210 om du tenker på å bevege på plata med hendene ;) fikk den nye ljudiakatalogen i dag, og ser nå at stanton har noen billige spillere som sikkert er helt ok. ca 1500 for remdrift, og fra 2000 og oppover med direktedrift. bra du setter pris på svarene mine forresten.

 

lurer fælt på hva som skjedde med den andre tråden forresten... pussig greie!

 

og angående "hifilyd" så får du fin-fin lyd hvis du har gode stifter. når det er i boks har stabilitet og robusthet mye og si, og de fleste dj spillere er nå nokså solide sammenlikna med hifispillere. de fleste jeg har prøvd av sistnevnte minner meg om gelé... :S

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
platespillere er så mangt; etter å ha blitt dus med mine altfor kjære (hørte jeg "my preeeecious"?) technincs sl1210m3d, er det ingen over og ingen ved siden.
Litt seint å le men, :lol:
Er du heldig så får du en brukt SL 1210/1200 til 2000,- Dem dør ALDRI så vel verdt pengene.
Jeg slenger meg på bølgen her, Technics SL 1210 er standarden som er satt. Har du den så har du kred. Søl en pils på den - det spiller ingen rolle. Spill vinyl til du blir blå - det spiller ingen rolle. SL 1210 er rett og slett en helt rå spiller, gå for den og du vil aldri se deg tilbake.
Kewlt! Bra at den er solid og robust og sånn da...
definitivt en 1210
:yes:
Technics 1210, finner du en pent brukt synes jeg du burde gå for den.

Hadde selv 2 stk og hadde aldri noe å utsette på de. Den jeg kjøpte selv snurret så og si konstant i 3 år helt uten problemer. 3-4000 bør du få en pent brukt 1210.

Høres bra ut...
Jeg burde velge Techincs SL1210

Da er det avgjort; jeg venter litt, og følger med i bruktannonser (qxl, finn osv...) etter en techincs sl1210. Litt stiv pris syntes jeg, men kvalitet koster. Og man får, som jeg har erfart utallige ganger før, det man betaler for. Og denne er tydeligvis et veldig godt kjøp, så det blir vel av de bedre tingene jeg har sløst bort penger på=)

 

Sjekka nettopp på qxl, og det var faktisk noen der nå! Tror nok jeg må vente litt:( Short of money som yngve i borretslaget sier, og jeg gidder bare ikke å ta enda mer fra konf-penga. Hadde ikke regna med at det skulle bli så mye... Men som sagt, både av meg og andre, man får hva man betaler for...

 

Har foresten enda ikke skjønt hva som var feil med den forige tråden, kansje det var jeg som skrev for mye?? :shrug:

 

Jaja, gleder meg uansett, som den ungen jeg er, jævIi til jeg får en SL-1210! :woot::woot::woot::D

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...