Gå til innhold

Apple slanker sine bærbare


Anbefalte innlegg

Dette betyr sannsynligvis slutten på innebygde optiske drev og harddisker i Apples bærbare datamaskiner.

 

Godt Apple går foran som et godt eksempel. Ihvertfall delvis. Optisk drev mener jeg har livets rett men harddisker har ikke det,.

 

SSD til folket! De gamle snurrediskene kan kose seg i NAS og eksterne disker. I en laptop har de ingenting å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optisk drev har ikke livets rett i en bærbar. De tar opp mye plass og brukes omtrent aldri. Kan ikke huske sist jeg brukte det på min Macbook Pro.

Til dels enig. Når det kommer til apple, har de vel ikke bluray?

I så tilfelle er jeg helt enig når det gjelder apple :-P

 

Når det gjelder PC, kan bluray være kjekt å ha.

MEN: Her kan jeg også være til dels enig! Jeg kan jo gjerne ha en ekstern enhet!

 

Som regel vil jeg kjøre bluray via PS3 opp til tven, men man skal ikke se bort i fra at mange vil la vær å kjøpe en blurayspiller, om de får en "portabel nok" maskin som er sexy nok og har bluray.

 

Jeg tenker at om man er mye på farten (hotellrom), kan kanskje bluray være kjekt å ha med seg.. Men jeg tviler egentlig.. Jeg har aldri tatt med meg en eneste optiskplate på tur (sammen med pc), etter ca 1999.På den tiden var det jo ingen bluray, men på den tiden var faktisk cd mer aktuelt :-P

 

Men i de senere år, har harddisker og minnepenner regjert.

Intern lagringsplass er jo også "ok" på de fleste maskiner som ikke kjører SSD.

 

Har man bare en liten 128gb ssd, ville jeg fremdeles tatt med meg en 2.5" ekstern, fremfor en dvdenhet. Jeg vil gjerne også heller ha en tynnere maskin uten drev, enn en tykk med drev. Drevet kan jeg ha via. USB f.eks.

 

Det jeg derimot vil ha, er OK grafikk.. Men om jeg kan få grafikken via thunderbolt, så er dette også en OK deal for meg. Vil neppe game når jeg har maskinen med meg på konferanser, men litt casual gaming kan være kjekt hjemme. I sofaen foretrekker jeg portabilitet også. Så ja til ekstern grafikk og til ekstern bluray.. Jada, jeg vet Sony har en Z-serie med fullverdig core i7, men 25.000 er noe mer enn jeg vil spandere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...