Gå til innhold

Nettmøte: Skal jeg velge Mac eller PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne jo bare kalt det ITavisen uka.

 

Vet du hva? Den må jeg si meg enig i.

Men Hardware, nå skal dere få ett forslag som er mye bedre enn alt dette viss vasset og flamebaitsene dere hiver ut.

Solide data, fram med en PC og ett par Macer (Skrekkintosh) stasjonære og skru dem fra hverandre og se om det er forskjeller på innsiden kontra PC.

 

Siste jeg leste av dette på Toms Hardware for ett par år siden fikk meg til å LE av Macen.

Måten de sørget for å tvinge deg til å kjøpe Eple skjermkort på var at du måtte ha en spesiell kabel for å få overgang til PCI-E blant annet.

Ikke at det var det som skremte meg mest, men at selve strømforsyningen kom fra HOVEDKORTET og ikke strømforsyningen.

Dette vil da si at Eple gutta er bregrenset på strømtrekk for high end kort, da en kobberbane i ett krektskort så avansert som ett hovedkort blir alt for tynn til å overføre store strømmengder uten å brennes opp.

 

Om ikke Apple har sluttet med dette så er dette en heftig limit som PCene har over Macen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en skal arbeide med lyd vil jeg sterkt anbefale mac. I motsetning til en windows pc hvor man må tukle med diverse lyddrivere, ASIO og den slags så bare virker det på mac. Har du feks et usb lydkort? Da er det bare plug and play!

 

Mener du virkelig det er problemetisk å sette opp dette i windows? Feks med WASAPI? At det er en nevneverdig tidsinvestering om man faktisk jobber med lyd?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

herreGUD så idiotiske et par mac-hatere fremstod i sine "spørsmål".

Her har hw.no lagt inn tid (og penger) for å besvare spørsmål folk måtte ha og så kommer et par troll og kaster bort tiden. Barnsligere oppførsel er det lenge siden jeg har sett, selv på nett.

 

OT: bra tiltak, hw.no. Dere besvarte spørsmålene på en god og ærlig måte. Det kan jeg, både som mac og pc-bruker, sette pris på

#fremsnakking

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Min venn bruker Macbook Air for å lage noe nyttige applikasjonene til App Store og han tjente mye penger for ham . Men jeg bruker bare vannlig Windows laptop og tjente ingenting , jeg kan ikke lage Android apps fra min PC og siden Windows apps er ikke utviklet helt som andre opperativsystemer . Det er helt nyttigløs å bruke Windows PC for å lage lønnsome progragramene da !

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...