Gå til innhold

Korte animeserier á la Death Note og DMC?


Anbefalte innlegg

Det er grunnen til at jeg sier det blir vanskelig å bedømme Oshii rettferdig. Ghost in the Shell er mye mer Shirou Masamune sitt verk enn det er Oshii sitt. Siden vi snakker om de store anime-skaperene, så bør ikke Yoshida Tatsuou sees bort ifra heller, siden verkene hans har inspirert generasjoner, og er enda bedre enn mye av det som blir laget i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hysj, du forstyrrer samtalen vår.. :p

 

Du er den eneste som har brakt opp ordet "profesjonell" her. Forslaget mitt er i andre innlegg, og er en serie som ligner og som du garantert kommer til å like. :)

Bare ut av nysgjerrighet; Hva syntes du om Satoshi Kon? Hva med Mamouru Oshii? Selv om der blir det litt lite ikonisk å dømme ubiased fra.

 

Hvis du vil prøve Tezuka er nok Black Jack det beste valget. De er korte og lett å lese bite-sized. Hi no Tori gjør nok større impression, og er lettere å finne. Men krever mye større investment før du får noe ut av det. Mest sannsynlig har lokal-biblioteket ditt en eller annen Black Jack compilation. Jeg vet at hoved Deichmanske har alle Akita/Vertical volumene på både Japansk og Engelsk. Man kan starte på hvilket som helst kapitel i hvilket som helst volum uten at det er noe problem.

Har ikke kjennskap til noen av dem, men etter å ha søkt opp navnene og sett hva de står for, er det klart at jeg har sett en del av deres verker. På Kon sin side: Paprika, Perfect Blue og Ghost in The Shell for Oshii. Om jeg skal finne en jeg synes er viktigst / mest talentert, er det Oshii fordi Ghost in The Shell er en av få serier som klarer å skape et helt eget univers på slikt detaljnivå, og det har i tillegg inspirert Matrix, en trilogi jeg er veldig glad i. Avrundet har de helt enorm kapasitet, men som en spydspiss, altså til å gjennomtrenge senteret mitt av følelser, er de ikke i nærheten av Jun Maeda. smile.gif

 

Fersking - nybegynner - uprofesjonell.

 

Og DERES samtale?

Jeg trodde denne tråden handlet om serier som ligner death note og dmc.

Ikke sammenligninger og meninger om shirashora og Shuma no bera dora.

Takk uansett.

Lenke til kommentar

At du er profesjonell betyr at du har et lønnet arbeid. Det går neppe an å være profesjonell anime seer, med mindre man er anmelder av den eksotiske typen. Finnes nok ikke så mange av de heller.

 

Og det var en spøk. Vi har gitt våres forslag, og gikk litt "off track" og fant en interessant samtale. Ingenting verre enn det. smile.gif

Lenke til kommentar

La nettopp merke til Xbox navnet ditt. Har vi spilt Dark Souls sammen?! Mener å huske du bomma ganske mye med Grant...

 

 

Og trådstarter: Har du sett Geass enda? Ikke det? Ok, trykk her, pass på at det du gjør er lovlig (En Amazon digital nedlastings lisens for eksempel ville gjort det lovlig), så når du er ferdig med det, og om du likte den, så Baccano! og resten av Geass. Når du er ferdig kom tilbake og bitch. Death Note og DMC har ingen ting til felles, det går ikke å anbefale deg en serie som er lik begge. Og de er ikke korte heller, så derfor overseer vi også det kriteriet. Men sånn som du formulerte requesten blir Geass det eneste svaret folk kommer til å gi, og du kommer høyst sannsynlig til å like det. Hva fun.

Endret av 世界一
Lenke til kommentar

I see. Neimen da så. Du går forresten glipp av utrolig mye om du bare spiller Dark Souls offline. Coopen er helt fantastisk. Hint som folk legger rundt om kring kan virkelig hjelpe, særlig med å finne hemmeligheter, og alt av forbannelser, invasjoner og spøkelser bare forbedrer opplevelsen. Og gjør det mer gøy å spille om igjen. Forøvrig er det også et supert spill å ta tur på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...