Gå til innhold

Samsung Galaxy SII vs. Samsung Galaxy SIII


atwater

Anbefalte innlegg

Har nå klart å miste min kjære iPhone og må da ut på ny jakt etter telefon, jeg har funnet ut at jeg vil tilbake til Android, men er usikker på hvilken, har pekt ut Samsung Galaxy SII, men er usikker. Burde jeg kjøpe den nå, eller vente på Samsung Galaxy SIII ?

 

Eller er det andre modeller som dere vil anbefale meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville venta hvis du orker. S II er en super telefon, men hvis du venter så vinner du uansett på det. Enten får du SIII (som nok er bedre), eller hvis det viser seg at forbedringene ikke er noe du har bruk for, vil uansett butikkene dumpe prisene på SII når SIII nærmer seg.

Lenke til kommentar

Det beste er vel å vente, men det at jeg nå sitter med en Nokia E72, gjør at jeg vil ha ny telefon snarest mulig, da denne er nesten helt ubruklig.

 

 

 

EDIT:

 

Har også sett litt på Nokia Lumia 800, hvordan er denne i forhold til andre telefonmodeller som er ute til salgs?

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Det beste er vel å vente, men det at jeg nå sitter med en Nokia E72, gjør at jeg vil ha ny telefon snarest mulig, da denne er nesten helt ubruklig.

 

 

 

EDIT:

 

Har også sett litt på Nokia Lumia 800, hvordan er denne i forhold til andre telefonmodeller som er ute til salgs?

 

patience young grasshopper

 

 

jeg sitter her med en sony-e w810 og venter på iPhone 5

Endret av dros
Lenke til kommentar

Jeg sitter selv på gjerdet å venter på årets nykommere. Jeg vet blant annet at Nokia N8 får en oppgradert versjon (Nokia 803). Med tanke på den sterke veksten blant "trykkskjermtelefoner" tror jeg man vil se betydlige forbedringer i årets modeller. Og som Doffeo sier, vil butikkene måtte prøve å selge ut de eldre modellene når de nye kommer. Så mitt valg er, vent.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor lenge du ønsker å vente. GS III kommer vel rundt den tia når iPhone 5 ventes - altså på tidligsommer'n. Det er ei god stund til, så hvis du trenger telefon nå er ikke Galaxy S2 eller Galaxy Nexus dårlige valg. Evt. kommer Sony Xperia S i mars.

 

Ang. Nokia Lumia 800 så synes jeg denne ser veldig spennende og lekker ut. Det jeg er litt skeptisk til er om det er lite funksjonalitet og apps tilgjengelig for Windows Phone. Jeg er litt redd for overgangen fra Android....

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Var en tur på Elkjøp i dag og fikk testet Nokia Lumia 800, og jeg må si jeg er veldig fristet til å kjøpe denne. Alt jeg trenger av Apps er: Spotify og Facebook og kompatibel med å sette opp minimum 3 Exchange mailbokser.

 

Kan også få denne til en liten redusert pris siden jeg kjenner en som jobber på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Om jeg skal tippe (basert på releasen av sgs2) så antar jeg at vi har fått en del konkret info om telefonen innen april/mai måned.

Telefonen blir antakeligvis tilgjengelig i norge i slutten av mai, men det er nok mere sannsynlig at den blir å få tak i litt senere ut i juni!

 

Bare spekulasjoner fra min side, altså :yes:

Og; SGS2 er helt kanon! Jeg vil tørre å påstå at det er den beste smarttelefonen på markedet fortsatt nesten 1år etter release.

Om Samsung drar på litt, så kan SGS3 bli en SUVERENT god smarttelefon som kommer til å heve nivået blandt nyere highend telefoner MYE!

 

Selv forventer jeg; 720p oppløsning. Kanskje forbedret AMOLED teknologi? Noe større skjerm.

Raskere prosessor + GPU (Selv om det egentlig ikke er nødvendig)

Bedre kamera + video

Forhåpentligvis bedre lyd gjennom 3.5mm jacken.

 

Tynnere, lettere

+ Android 4.0

 

Egentlig ingen virkelig store forbedringer, men tror det blir vanskelig å motstå fristelsen. Rett og slett elsker min SGS2!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Det beste er vel å vente, men det at jeg nå sitter med en Nokia E72, gjør at jeg vil ha ny telefon snarest mulig, da denne er nesten helt ubruklig.

 

 

 

EDIT:

 

Har også sett litt på Nokia Lumia 800, hvordan er denne i forhold til andre telefonmodeller som er ute til salgs?

 

Jeg gikk nylig(ufrivillig) fra android til WP. Nesten slik at jeg er glad jeg mistet telefonen min(SE Arc). For meg er WP den beste mobilopplevelsen jeg har hatt(og kanskje hakket bedre) siden jeg fikk iPhone 1. gen fra USA.

Utrolig intuitivt, og jeg tror ingen andre telefoner kan måle seg med flyten i menyer og apps. Mange vil nok savne muligheten til å endre ditt og datt som man har muligheten til i Android, men for meg er OSet, slik det er i opprinnelig form, tilnærmet perfekt.

Om du lurer på Lumia 800 kan jeg absolutt anbefale den.

 

Slik jeg ser det hjelper det lite hvor mange kjerner CPUen har, hvor mye RAM man har, osv. når ting ikke oppleves kjapt. Om du bryr deg om en glatt brukeropplevelse, prøv å sett en S2 og en Lumia 800 ved siden av hverandre, så er du ikke i tvil.

 

Det som og kan være aberet for mange er skjermstørrelsen på Lumia. Personlig synes jeg den er helt flott. Klarer ikke de enorme skjermene som er på androidtoppmodellene i dag. Syntes selv Arc-skjermen var i største laget. (Små fingre)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Om jeg skal tippe (basert på releasen av sgs2) så antar jeg at vi har fått en del konkret info om telefonen innen april/mai måned.

Telefonen blir antakeligvis tilgjengelig i norge i slutten av mai, men det er nok mere sannsynlig at den blir å få tak i litt senere ut i juni!

 

Bare spekulasjoner fra min side, altså :yes:

Og; SGS2 er helt kanon! Jeg vil tørre å påstå at det er den beste smarttelefonen på markedet fortsatt nesten 1år etter release.

Om Samsung drar på litt, så kan SGS3 bli en SUVERENT god smarttelefon som kommer til å heve nivået blandt nyere highend telefoner MYE!

 

Selv forventer jeg; 720p oppløsning. Kanskje forbedret AMOLED teknologi? Noe større skjerm.

Raskere prosessor + GPU (Selv om det egentlig ikke er nødvendig)

Bedre kamera + video

Forhåpentligvis bedre lyd gjennom 3.5mm jacken.

 

Tynnere, lettere

+ Android 4.0

 

Egentlig ingen virkelig store forbedringer, men tror det blir vanskelig å motstå fristelsen. Rett og slett elsker min SGS2!

Det høres bra ut.

Men hører rykter på 12mp kamera med en 1/2.3-inch sensor(bedre enn iphone 4s), LTE nettverk, 1,5gb ram, NFC chip,

 

Rykter som skal være sanne???:

http://androidadvices.com/info/samsung/galaxy-s3-samsung/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...