Gå til innhold

Maskinen henger seg under Windows boot...


Rage

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk en ny 160gb disk idag, siden både 20 og 40gb diskene mine kræsja. Jeg satt inn disken, og innstalerte alt som vanlig. Funket fint..

Lastet så ned nforce og geforce drivere, innstalerte de.

Skrudde av maskinen, satt inn dvdrom, de andre diskene mine og katodene. Maskina booter som vanlig, starter å loade windows, så henger den. Vil ikke videre. Prøvd i safe mode og, funker heller ikke.

Prøvde å reinnstalere windows igjen, da henger den i setup også, selv med all den andre hardwaren ute. Da jeg merket det ikke funket, skrudde jeg av for å reboote, skrur på igjen så starter maskinen i et brøkdel av et sekund, så skrur den seg av. Prøvde å skifte PSU til et større et, funka heller ikke.

Er det noen som kan hjelpe meg? Har vært 3 uker uten skikkelig pc nå, etter at diskene mine kræsja, så jeg lengter litt :)

Kan hovedkortet ha gått? Det er et 8RDA+, som er 4 mnd gammelt.

 

Takker for alle svar!

 

mvh, Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

 

Er i godt humør så jeg endret emnefeltet til et litt mer "tiltrekkenes" navn ;)

Lenke til kommentar
Hei

 

Fikk en ny 160gb disk idag, siden både 20 og 40gb diskene mine kræsja. Jeg satt inn disken, og innstalerte alt som vanlig. Funket fint..

Lastet så ned nforce og geforce drivere, innstalerte de.

Skrudde av maskinen, satt inn dvdrom, de andre diskene mine og katodene. Maskina booter som vanlig, starter å loade windows, så henger den. Vil ikke videre. Prøvd i safe mode og, funker heller ikke.

Prøvde å reinnstalere windows igjen, da henger den i setup også, selv med all den andre hardwaren ute. Da jeg merket det ikke funket, skrudde jeg av for å reboote, skrur på igjen så starter maskinen i et brøkdel av et sekund, så skrur den seg av. Prøvde å skifte PSU til et større et, funka heller ikke.

Er det noen som kan hjelpe meg? Har vært 3 uker uten skikkelig pc nå, etter at diskene mine kræsja, så jeg lengter litt :)

Kan hovedkortet ha gått? Det er et 8RDA+, som er 4 mnd gammelt.

 

Takker for alle svar!

 

mvh, Andreas

 

sikker på at den henger seg?? hvor mange min har du latt den stå i booting?

etter at jeg har installert nforce driverene etter en format, da kan det gå opp til 4 min før maskinen booter for første gang(dette skjer under lasting av win xp) . Dette skjer noe ganger når nforce driverene forandret hardiskdriverene til scsi diskdrivere eller det kan være Nvdia sine hardiskontroller drivere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...