Gå til innhold

8-pin pci-e kabel, hvem selger? eller trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ett skjermkort (Asus hd 6970) som krever to 8 pins kontakter for å virke, strømforsyningen min (OCZ modxtream pro 700w)er utstyrt med to 8-pins strømkontakter for pci-e men kablene som fulgte med var èn 6 til 6 pins og èn 6 til 6+2 pins.

No har jeg gang på skjermkortet med å bruke en overgang 6 til 8 pins på den andre kontakten, men i praksis så gir vel dette bare 150 + 75 watt totalt?

Innbiller meg at jeg må ha to 150watts kontakter for å åpne hele kortets potensial, problemet er at jeg ikke finner 8 til 8pins kabler noe sted, bare "converters" og extension cables som er han til hun.

Har prøvd amazon, ebay og diverse nettbutikker, ett søk på ocz sine egne sider viser seg at de ikke selger kabler løst, ironisk nok ,til deres MODstream produkter :)

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe sånt eller holder det med den kablingen som jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mangler altså modulære PCIe-kabler til strømforsyningen din?

Og nå har du koblet skjermkortet opp med 8-pin + 6-pin -> 8-pin adapter?

 

Tviler på at det er et problem, kortet trekker 75W gjennom PCIe-slotet og har en powertune-begrensning på 250W (150+75+75 = 250), dessuten er PCIe-kabler istand til å levere langt mer enn 150W, og 8-pin PCIe er 5x

jord + 3x 12V (de to siste pinnene er kun jord ja)

 

Hadde ikke tenkt på det med mindre du opplever kræsj og annet merkelig.

Lenke til kommentar

Så langt ingen problemer nei.

Men man kan jo lure på hvorfor lage noe, hvis det ikke er nødvendig?

Er rart at man ikke får tak i sånne kabler, når strømforyningen er klargjort for det, og flere og flere skjermkort blir så strømkrevende, så baserer bransjen seg på 6 til 8 pins adaptere , for å lure kortet til å tro at det har tilgang på den strømmen det har spesifisert.

Men har kortet no tilgang på 300watt og ikke har mulighet for å trekke mer enn maks 250watt så er det vel gode greier, takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...