Gå til innhold

Proteintilskudd.


Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene for 4 uker siden(første gang på 7-8 år).

Jeg startet først med 3 ganger i uka, men fant ut at dette er noe jeg vil drive med så har økt til seks ganger, hvor tre dager er styrke trening. Har også sett på en del bilder av fitness utøvere og er utrolig imponert over enkelte.

Så kom jeg tilfeldigvis over historien til denne dama :

 

http://www.simplyshredded.com/fit-mom-cover-model-fitness-athlete-olya-haidner-talks-with-simplyshredded-com.html

 

Har også sett før bilde av henne og hun var ganske god og rund. Så jeg ble motivert, jeg vil også bli sånn!

Så mitt spørsmål til dere er : vil jeg ha noe utbytte av protein tilskudd?

Som sagt så har jeg jo bare trent i 4 uker og muskelmassen min er langt ifra noe å skryte av(enda). Men jeg trener og følger opplegget mitt og har hatt masse fremgang allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å trene for 4 uker siden(første gang på 7-8 år).

Jeg startet først med 3 ganger i uka, men fant ut at dette er noe jeg vil drive med så har økt til seks ganger, hvor tre dager er styrke trening. Har også sett på en del bilder av fitness utøvere og er utrolig imponert over enkelte.

Så kom jeg tilfeldigvis over historien til denne dama :

 

http://www.simplyshredded.com/fit-mom-cover-model-fitness-athlete-olya-haidner-talks-with-simplyshredded-com.html

 

Har også sett før bilde av henne og hun var ganske god og rund. Så jeg ble motivert, jeg vil også bli sånn!

Så mitt spørsmål til dere er : vil jeg ha noe utbytte av protein tilskudd?

Som sagt så har jeg jo bare trent i 4 uker og muskelmassen min er langt ifra noe å skryte av(enda). Men jeg trener og følger opplegget mitt og har hatt masse fremgang allerede.

 

For det første tror jeg det ikke er mange gutter som synes slikt er sååå veldig fint :) Men det er jo vær sin smak det.

 

For det andre har jeg også strevet med og finne den optimale løsningen. De fleste jeg har snakket med som har virkelig peiling på trening, sier; spis sunt og spis normal mat med proteiner i ;) Såe, ikke vet jeg... Har blitt forvirra selv.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke så mye om hva andre synes, så det er den minste bekymringen min :p

Men magemusklene er kanskje litt i overkant definerte. Men bare tenk hvor hardt arbeid som ligger bak.

 

Jeg spiser nok ganske sunt allerede(kun hjemmelaget), og jeg lager mye mat av kylling, bønner og linser. Også noe egg. Men jeg føler ikke helt at det er nok.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke så mye om hva andre synes, så det er den minste bekymringen min :p

Men magemusklene er kanskje litt i overkant definerte. Men bare tenk hvor hardt arbeid som ligger bak.

 

Jeg spiser nok ganske sunt allerede(kun hjemmelaget), og jeg lager mye mat av kylling, bønner og linser. Også noe egg. Men jeg føler ikke helt at det er nok.

 

Ja, vil anbefale at du går til en trenings/helse butikk der de selger protein. De kan nok fortelle deg hvor mye du skal ha i forhold til hvor mye du trener osv. Også mtp størrelse, muskelmasse osv så kan de sikkert regne seg fram til en plan på hvor mye du trenger?

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke så mye om hva andre synes, så det er den minste bekymringen min :p

Men magemusklene er kanskje litt i overkant definerte. Men bare tenk hvor hardt arbeid som ligger bak.

 

Jeg spiser nok ganske sunt allerede(kun hjemmelaget), og jeg lager mye mat av kylling, bønner og linser. Også noe egg. Men jeg føler ikke helt at det er nok.

Jeg, som kar, mener en slik mengde muskler og definisjon er uproblematisk hos en kvinne.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Ca 2g proteiner pr kg kroppsvekt er greit å ligge på. prøv så godt du kan å regne ut hvor mye du får i deg gjennom ditt vanlige kosthold så finner du fort ut om proteintilskudd kan være noe for deg.

 

gjelder det der uansett hvor mye og hardt jeg trener? Eller bør jeg øke når jeg har trent en stund og tar tyngre vekter osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...